Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane 1.4 16v 99r brak iskry, pompa paliwa nie pracuje,rozrusznik kręci

Totem01 10 Dec 2020 11:03 2580 11
Helukabel
  • #1
    Totem01
    Level 4  
    Witam Wszystkich Serdecznie i bardzo proszę o pomoc!

    Samochód jak w temacie renault megane I 1.4 16v z 1999r. ma chyba oznaczenie RN ale nie jestem pewny.
    Jaki silnik nie pamiętam dokładnie K7J lub K7M ale nie jestem pewny. Nie sprawdziłem.

    Mam duży problem, bardzo proszę wszystkich o pomoc ponieważ jutro miałem jechać do pracy w Niemczech a tu samochód mi wysiadł. Mogę pojechać w piątek lub w sobotę aby na poniedziałek być. Więc muszę szybko naprawić.
    Stracę pracę jak nie pojadę a samochód stoi pod domem i nie mam teraz nawet jak pojechać do warsztatu i elektryka.
    Dzwoniłem do elektryka ale może dopiero w przyszłym tygodniu a mnie to w żaden sposób nie urządza.
    A sprawa bardzo pilna. Dlatego moja wielka prośba o pomoc.
    Dotychczas nie miałem z tym samochodem żadnych problemów czy usterek, ostatnio latem wymieniłem taśmę w kierownicy od airbaga bo zapaliła się kontrolka, po za tym wszystko było sprawne, nic się nie psuło. Często jeżdżę na długich trasach.
    A więc sprawa wygląda tak.

    Przyjechałem samochodem pod dom wszystko normalnie, zgasiłem silnik, zamknąłem i ok, po dwóch dniach rano chcę go odpalić a tu nic, nie odpala. Rozrusznik kręci bardzo dobrze, akumulator prawie nowy, paliwo jest. Samochód bez gazu tylko na benzynie. Sprawdzam co się stało i stwierdziłem że:
    - na świecach brak iskry,
    - po przekręceniu kluczyka nie słychać aby pompa się uruchamiała,
    sprawdzam więc przekaźnik i cyka dwa razy, podmieniam go i ten drugi także załącza się przy przekręceniu kluczyka, sprawdzam czy jest napięcie na styku nr 30 do przekaźnika i jest 12.5 V chyba gdy kluczyk na zapłonie.
    Na elektromagnesie czyli stykach 86 i 85 też musi być ok. skoro cyka.
    Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie.
    Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie z kostki przy pompie? (czarny przewód - ma być minus)
    Na tym białym jest ok. 12,5 V przez ok. 2 sek - już pisałem a pompa i tak się nie uruchamia.

    Wyłącznik uderzeniowy sprawdziłem i jest wciśnięty, na stykach tego wyłącznika brak jednak napięcia przy włączonym kluczyku (dwa kable chyba białe jak się nie mylę).
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te obok akumulatora (60 i 30 A), w kabinie pod deską rozdzielczą i z lewej strony komory silnika na błotniku, większość używając multimetra, żaden nie przepalony wszystkie dobre! Samochód ogólnie dobrze utrzymany nic nie jest pognite czy zardzewiałe, no może progi trochę..
    Sprawdziłem masy przy akumulatorze oraz w komorze silnika, są ok.

    Kontrolki na desce rozdzielczej zachowują się bez zmian tak jak było wcześniej zanim się zepsuł. Zapalają się i gasną kiedy trzeba.
    Kontrolka check engine się Nie pali!
    Immo działa normalnie, przy przekręceniu kluczyka dioda na desce gaśnie, drzwi zamykają i otwierają się też normalnie, cała elektryka też działa normalnie - elektryczne szyby, światła, dosłownie wszystko po staremu, tylko brak pracy pompy paliwa i iskry na świecach.

    Wykręciłem i sprawdziłem czujnik położenia wału w domu multimetrem, opór 238 omów, przy ustawieniu multimetru na diody odczyt podobny, przy poruszaniu kluczem przed czujnikiem wytwarza on napięcie do ok. 30 mV. Wychodzi na to że sprawny ale nie mam drugiego aby podmienić i sprawdzić.
    Przy kręceniu rozrusznikiem zegar na desce nie pokazuje żadnych obrotów, nawet nie drga.

    Nie mam żadnego dodatkowego alarmu aby on mógł blokować pompę i iskrę na świecach.
    Cewki też powinny być dobre bo mało prawdopodobne aby cztery wysiadły na raz.

    Pomóżcie! Napiszcie co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?
    Myślałem, że może immo odcina zasilanie ale lampka pracuje normalnie. A nie wiem jak można to immo wyłączyć.
    Może ktoś podpowie? Czytałem, że można w sterowniku usunąć jakiś pin aby immo wyłączyć ale nie wiem czy to prawda.
    Może ktoś pomoże uzyskać mi ten kod potrzebny do wyłączenia czy zaprogramowania immo i kluczyka od nowa?
    Kluczyk bez IR i żądnych przycisków w środku tylko maleńka kostka. Otwieram samochód kluczykiem w zamku, nie mam żadnego pilota.
    Nr ze środka kluczyka: 99 122, innych numerów nie ma.
    Nr VIN: VF1BA0W0520590327
    Nie wiem jak sprawdzić sterownik czy dostaje napięcie na pin 32, bo to chyba jest ważne.
    Mój sterownik to Siemens Sirius 32, S110030018.
    Wszystko wskazuje jakby immo trzymało ale dioda pracuje normalnie czyli gaśnie przy przekręceniu kluczyka.
    Może to coś ze stacyjką lub płytą UCH?

    Bardzo Proszę o pomoc, co robić, nie wiem co jeszcze sprawdzić? Bo mnie z pracy wywalą!

    Dodano po 7 [godziny] 42 [minuty]:

    Poczytałem trochę inne tematy i się zorientowałem że w moim przypadku wygenerowanie kodu do kluczyka jest niemożliwe bo nie mam podczerwieni ani pilota.
    Więc dalej nie wiem co sprawdzić i co może być przyczyną, że pompa i zapłon nie pracują.
    Pomóżcie!
  • Helukabel
  • Helpful post
    #2
    berthold61
    Level 26  
    Prawdopodobnie immobiliser, tam luty czasem puszczają, nie masz jakiegoś interfejsu elm aby skasować czy odczytać błąd? Kup sobie taki za 20 zł na bluetooth i jak dobrze pamiętam to chyba vag-com też współpracuje z jakimś programem do renówek, ale pewności nie mam.
  • Helukabel
  • #3
    Totem01
    Level 4  
    berthold61 wrote:
    Prawdopodobnie immobiliser , tam luty czasem puszczają , nie masz jakiegoś interfejsu elm aby skasować czy odczytać błąd ? kup sobie taki za 20 zł na blututh i jak dobrze pamiętam to chyba vag-com też współpracuje z jakimś programem do renówek ale pewności nie mam .


    Dziękuje
    Na razie nie mam żadnego interfejsu elm aby sprawdzić błędy i skasować je. Postaram się szybko kupić jak znajdę gdzieś w sklepie, ale jeżeli kontrolka imobilizera na desce gaśnie normalnie kiedy włączam zapłon oraz check engine się nie pali to może być problem z imobilizerem?
    Idę jeszcze do samochodu dalej sprawdzać i napisze co nowego sprawdziłem.
    Myślę aby kupić jak najszybciej nowy sterownik, komputer bo mnie czas bardzo goni a czy w takim przypadku to może on jest uszkodzony?.
    Nie wiem tylko czy jak podmienię ten komputer (sterownik) to samochód zacznie odpalać i czy nie trzeba od początku czegoś kodować, programować przez elektryka bo sam tego chyba nie zrobię a elektryk dopiero za co najmniej tydzień a mnie to nie urządza dalej.

    Dzień następny:
    Byłem dzisiaj przy samochodzie a wcześniej trochę poczytałem i w moim samochodzie z tego rocznika można skasować błędy odłączając akumulator i tak zrobiłem ale to nic nie dało dalej pompa nie pracuje i brak iskry.
    Myślę że to nie wina sterownika ani immobilizera ale imobilajzer może przekłamywać jeżeli jest poluzowany tak jak piszesz, chciałbym go sprawdzić jak wygląda czy rzeczywiście może poluzowały się na nim luty. Niżej napisałem co jeszcze zrobiłem. Jeżeli możesz to napisz gdzie te kostki od imobilizera się mogą znajdować, gdzie ich szukać?
  • Helpful post
    #4
    genek1000
    Level 35  
    Totem01 wrote:
    Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie.
    Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie z kostki przy pompie? (czarny przewód - ma być minus)
    Na tym białym jest ok. 12,5 V przez ok. 2 sek - już pisałem a pompa i tak się nie uruchamia.

    Dwa grube przewody w wtyczce od pompy to zasilania . Prawdopodobnie czarny i biały ( nie pamiętam) - ale tak piszesz.
    Znajdź żarówkę samochodową 21W albo 55W podłącz do niej dwa kable i włóż do tych grubych kabli we wtyczce od pompy paliwa . Włącz zapłon czy żarówka świeci ?
    Jeśli nie to zostaw jeden przewód od żarówki w tym miejscu co pisałeś że masz tam około 12.5 v przez 2 sek. a drugi przewód do masy pojazdu ( do jakiejś nie lakierowanej śrubki albo do rygla od drzwi ) i włącz zapłon. Czy żarówka świeci ?Jeśli w żądnym z tych pomiarów żarówka nie zaświeci to znaczy że masz g...o a nie zasilanie i zgniły gdzieś główne bezpieczniki albo instalacja . Jeśli żarówka świeci przy pierwszym pomiarze to znaczy że nie masz styku na połączeniu do pompy . Jeśli żarówka zaświeci z masą na karoserii to znaczy że nie masz masy na instalacji do pompy .

    Ale. Ale .

    Totem01 wrote:
    Na tym białym jest ok. 12,5 V przez ok. 2 sek - już pisałem a pompa i tak się nie uruchamia.


    Albo tam masz coś namieszane na instalacji , albo kłamiesz
    Totem01 wrote:
    Wyłącznik uderzeniowy sprawdziłem i jest wciśnięty, na stykach tego wyłącznika brak jednak napięcia przy włączonym kluczyku (dwa kable chyba białe jak się nie mylę).

    Jak nie ma napięcia na uderzeniowym to nie ma go na pompie - to jest połączone w szereg.
    Twój opis jest coś chaotyczny .
    Czy podczas włączania zapłonu w skrzynce pod maską włączają się dwa przekaźniki z czego jeden na ok. 2 sek. a drugi aż do ponownego wyłączenia zapłonu . Czy przekaźniki są zasilane na grubych czerwonych przewodach . Sprawdź żarówką którą proponuje ci skonstruować . Żaden miernik .
  • #5
    Totem01
    Level 4  
    genek1000 wrote:
    Dwa grube przewody w wtyczce od pompy to zasilania . Prawdopodobnie czarny i biały ( nie pamiętam) - ale tak piszesz.
    Znajdź żarówkę samochodową 21W albo 55W podłącz do niej dwa kable i włóż do tych grubych kabli we wtyczce od pompy paliwa . Włącz zapłon czy żarówka świeci ?


    Tak, tam są dwa grube przewody czarny i biały ten biały ma ok. 12.5V a czarny to prawdopodobnie minus i tak jak piszesz myślę, że może ta masa jest za słaba ale nie wiem gdzie jej szukać.
    Może ktoś podpowie gdzie idzie ten czarny przewód? Zrobię tak, tak jak mówisz i sprawdzę czy się zapali i myślę że to może być najwłaściwszy trop, tylko powiedzcie gdzie biegnie ten czarny przewód i gdzie szukać tej masy?.

    genek1000 wrote:
    Albo tam masz coś namieszane na instalacji , albo kłamiesz


    Nie kłamie, i myślę że instalacja ogólnie jest w porządku i nie jest namieszane, to nie wina samej instalacji ale tego jak zrobiłem pomiar. Zapomniałem że to układ szeregowy i pomiar robiłem znacznie później a nie podczas tych dwóch sekund. Po prostu włączyłem zapłon i poszedłem badać napięcie. Nie pomyślałem aby zrobić pomiar na tym wyłączniku uderzeniowym podczas tych dwóch sekund. Dlatego wskazało brak napięcia. Myślałem, że tam ma być napięcie cały czas. Tego oczekiwałem. Ale sprawdzę w czasie tych dwóch sekund za pomocą żarówki to chyba najlepszy sposób.
    Dzięki za podpowiedz i myślę, że tropem powinno być to uziemienie lub słabe zasilanie, chociaż pokazuje 12,5 V.

    genek1000 wrote:
    Czy podczas włączania zapłonu w skrzynce pod maską włączają się dwa przekaźniki z czego jeden na ok. 2 sek. a drugi aż do ponownego wyłączenia zapłonu . Czy przekaźniki są zasilane na grubych czerwonych przewodach . Sprawdź żarówką którą proponuje ci skonstruować . Żaden miernik .


    Tak, Przy nadkolu po lewej stronie mam trzy przekaźniki biegną do nich grube czerwone przewody. Przynajmniej do tego przekaźnika od pompy paliwa na złącze nr 30, od złącza nr 87 (w przekaźniku) odchodzi biały gruby przewód, myślałem, że on idzie bezpośrednio do pompy ale z tego co piszesz on idzie przez ten wyłącznik uderzeniowy bo to układ szeregowy ale skoro pojawia się napięcie we wtyczce przy pompie to ten uderzeniowy działa poprawnie. Tylko grubość przewodów mi się nie zgadza, w uderzeniowym są dwa białe, cienkie przewody a z przekażnika wychodzi gruby więc układ chyba jest trochę inny.
    Co do włączania się przekaźników to słychać dwa kliknięcia jedno kiedy włączam zapłon a drugie po ok. 2 sek. Tak jakby ten przekaźnik się najpierw włączył a po 2 sek. rozłączył i to się zgadza z napięciem na wtyczce do pompy, tam napięcie pojawia się na 2 sek a później ginie.
    Nie słyszałem aby inny przekaźnik również klikał albo ja nie za bardzo wiem z którego przekaźnika słychać klikanie. Jeżeli powinien klikać jeszcze drugi przekaźnik to muszę to sprawdzić ale od czego on powinien być? Czym sterować?.
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    Totem01 wrote:
    Tylko grubość przewodów mi się nie zgadza, w uderzeniowym są dwa białe, cienkie przewody a z przekażnika wychodzi gruby więc układ chyba jest trochę inny.

    Pewnie inny ale jak nie ma pełnych informacji to podaje takie same . Nie wiem jaki silnik , jaki wyznacznik , koniec roku czy początek roku . Teraz będę szukał w schematach w których uderzeniowy jest wpięty w sterowanie przekaźnika a nie bezpośrednio w pompę , co nie zmienia fakty żebyś sprawdził napięcia żarówka na pompie i na przekaźnikach.
    Chcesz dokładniejszych informacji prześlij numer nadwozia.
  • #7
    Totem01
    Level 4  
    Dzisiaj byłem przy samochodzie i jeszcze raz sprawdziłem bezpieczniki przy akumulatorze po prawej stronie, na podszybiu i napięcie było na wszystkich bezpiecznikach ale wyjąłem je i okazało się że są bardzo zaśniedziałe, jeden wielki s..f, rozkręciłem całą skrzynkę i starałem się przeczyścić wszystkie styki jak umiałem, myślę że wyszło dobrze, później wszystko złożyłem i podłączyłem akumulator. Przekręciłem kluczyk i nadal nie słychać pompy ani nie ma iskry na świecach.
    Myślę aby sprawdzić jeszcze te masy ale nie wiem gdzie one mogą być, te w komorze silnika jakie znalazłem to przeczyściłem.
    W którym miejscu jest masa ta do sterownika z której on korzysta?
    Jak ktoś może to jeszcze raz proszę aby ktoś napisał gdzie biegnie ten czarny przewód (na nim jest minus) od pompy paliwa?
    On wchodzi w próg po prawej stronie ale nie wiem gdzie idzie dalej i gdzie wychodzi.
    Nie chcę rozkręcać całego samochodu aby to sprawdzić.
    Może ktoś jakiś schemat podrzuci abym mógł popatrzeć?

    Dodano po 10 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    Pewnie inny ale jak nie ma pełnych informacji to podaje takie same . Nie wiem jaki silnik , jaki wyznacznik , koniec roku czy początek roku . Teraz będę szukał w schematach w których uderzeniowy jest wpięty w sterowanie przekaźnika a nie bezpośrednio w pompę , co nie zmienia fakty żebyś sprawdził napięcia żarówka na pompie i na przekaźnikach.
    Chcesz dokładniejszych informacji prześlij numer nadwozia.


    Fajnie, że pomożesz. Też myślę, że układ tych przewodów może być inny ale zasada jest taka, że powinno być jak piszesz więc nie ma co się zastanawiać.
    Zaraz zrobię żarówkę z przewodami i posprawdzam, tak jak pisałem to chyba właściwy trop czyli sprawdzić czy jest moc na tych 12,5 V a drugie to uziemienie.
    Numer nadwozia to chyba VIN i podałem go w pierwszym poście, zerknij.
    Miło jakbyś poszukał jakiegoś schematu i pomógł mi odnaleźć te masy i gdzie biegnie ten czarny przewód z pompy.
    No i zastanawiam się gdzie są masy od sterownika z których on korzysta, bo to może być też problem w moim przypadku.
    Przypuszczam, że gdzieś zaśniedziały, w końcu to stary samochód.

    Dodano po 8 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    Nie wiem jaki silnik , jaki wyznacznik , koniec roku czy początek roku


    Też nie wiem kiedy wyprodukowany ale pierwsza rejestracja w lipcu 1999r. więc chyba produkcja z początku tego roku.
    A silnik to 1390 cm3, moc 70 KW, 16V, nie wiem jakie ma oznaczenie firmowe i zastanawiam się gdzie to sprawdzić.
    Na silniku znalazłem tylko jakieś długie numery (np. typu 13566854321) i to chyba nie to.
    Poszukaj tych schematów instalacji jeżeli mogę prosić.
  • #8
    citromaniak
    Level 22  
    Sprawdz przekazniki w UPC ,jeden z nich odpowiada za zasilanie cewek i własnie pompy paliwa.Sprawdz kostke stacyjki oraz Zobacz jakims testerem ecu silnika oraz immo pod katem błedów.Przepraszam przekaznik znajduje sie obok zbiorniczka wyrównawczego ,sprawdz tez bezpiecznik 30amper.Jak właczysz zapłon powinienes miec plus 12v na pompce przez 2 sekundy.Jak nie masz masy do pompki to dodaj kawałek przewodu do masy pompki i przykrec solidnie do masy.
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    Totem01 wrote:
    ak ktoś może to jeszcze raz proszę aby ktoś napisał gdzie biegnie ten czarny przewód (na nim jest minus) od pompy paliwa?
    Totem01 wrote:
    Nie chcę rozkręcać całego samochodu aby to sprawdzić.

    Nie chcesz rozkręcać auta ale nie chcesz sprawdzić tak jak opisałem żarówką czy masz zasilanie na pompie .
    Nic ci więcej nie napiszę dopóki nie sprawdzisz zasilania na wtyczce od pompy paliwa i zasilania przekaźników pod maską na grubych czerwonych przewodach .
    Chcę ci pomóc w miarę szybki sposób bez zbytniego urobienia się ale ty wolisz robić po swojemu .
  • #10
    olkosio
    Level 7  
    i co doszedłeś Kolego co było przyczyną? bo mam podobny przypadek. nie ma zasilania ani na pompce anu na świecach.
  • #11
    amber362
    Level 1  
    Trochę późno z powodu różnych perturbacji życiowych ale napiszę co było przyczyną dla innych z podobnymi problemami. Mianowicie sprawdziłem żarówką dopływ prądu do pompy i okazało sie, że pomimo tego, że napięcie na przewodzie było 12,5 V to żarówka nie świeciła - czyli brak tzw. odpowiedniej mocy. Podobnie było na jednym przekaźniku pod maską, po stronie kierowcy, ten obok bezpieczników, tam również pokazywało 12,5 V ale żarówka nie świeciła. Czyli był jakis problem z dopływem prądu do przekaźnika z akumulatora i później do pompy paliwa. Przewód ten idzie we wiązce prawdopodobnie od akumulatora i nie można było go sprawdzić w którym miejscu coś tam nie jest tak, nie miałem schematu aby zobaczyć gdzie on biegnie więc doprowadziłem prąd do tego przekaźnika nowym przewodem bezpośrednio z akumulatora oraz wyłączyłem wyłącznik uderzeniowy, poprzez zwarcie przewodów na tym wyłączniku i pompa zaczęła podawać paliwo. Samochód zapalił bez problemów i jeździ do dzisiaj.
  • #12
    Totem01
    Level 4  
    Czyli pomimo, że napięcie wynosiło 12,5 V na przewodach to takie sprawdzenie multimetrem nic nie daje. Trzeba sprawdzać dopływ prądu za pomocą żarówki i wówczas mamy pewność że prąd dopływa.