Witam Wszystkich Serdecznie i bardzo proszę o pomoc!
Samochód jak w temacie renault megane I 1.4 16v z 1999r. ma chyba oznaczenie RN ale nie jestem pewny.
Jaki silnik nie pamiętam dokładnie K7J lub K7M ale nie jestem pewny. Nie sprawdziłem.
Mam duży problem, bardzo proszę wszystkich o pomoc ponieważ jutro miałem jechać do pracy w Niemczech a tu samochód mi wysiadł. Mogę pojechać w piątek lub w sobotę aby na poniedziałek być. Więc muszę szybko naprawić.
Stracę pracę jak nie pojadę a samochód stoi pod domem i nie mam teraz nawet jak pojechać do warsztatu i elektryka.
Dzwoniłem do elektryka ale może dopiero w przyszłym tygodniu a mnie to w żaden sposób nie urządza.
A sprawa bardzo pilna. Dlatego moja wielka prośba o pomoc.
Dotychczas nie miałem z tym samochodem żadnych problemów czy usterek, ostatnio latem wymieniłem taśmę w kierownicy od airbaga bo zapaliła się kontrolka, po za tym wszystko było sprawne, nic się nie psuło. Często jeżdżę na długich trasach.
A więc sprawa wygląda tak.
Przyjechałem samochodem pod dom wszystko normalnie, zgasiłem silnik, zamknąłem i ok, po dwóch dniach rano chcę go odpalić a tu nic, nie odpala. Rozrusznik kręci bardzo dobrze, akumulator prawie nowy, paliwo jest. Samochód bez gazu tylko na benzynie. Sprawdzam co się stało i stwierdziłem że:
- na świecach brak iskry,
- po przekręceniu kluczyka nie słychać aby pompa się uruchamiała,
sprawdzam więc przekaźnik i cyka dwa razy, podmieniam go i ten drugi także załącza się przy przekręceniu kluczyka, sprawdzam czy jest napięcie na styku nr 30 do przekaźnika i jest 12.5 V chyba gdy kluczyk na zapłonie.
Na elektromagnesie czyli stykach 86 i 85 też musi być ok. skoro cyka.
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie.
Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie z kostki przy pompie? (czarny przewód - ma być minus)
Na tym białym jest ok. 12,5 V przez ok. 2 sek - już pisałem a pompa i tak się nie uruchamia.
Wyłącznik uderzeniowy sprawdziłem i jest wciśnięty, na stykach tego wyłącznika brak jednak napięcia przy włączonym kluczyku (dwa kable chyba białe jak się nie mylę).
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te obok akumulatora (60 i 30 A), w kabinie pod deską rozdzielczą i z lewej strony komory silnika na błotniku, większość używając multimetra, żaden nie przepalony wszystkie dobre! Samochód ogólnie dobrze utrzymany nic nie jest pognite czy zardzewiałe, no może progi trochę..
Sprawdziłem masy przy akumulatorze oraz w komorze silnika, są ok.
Kontrolki na desce rozdzielczej zachowują się bez zmian tak jak było wcześniej zanim się zepsuł. Zapalają się i gasną kiedy trzeba.
Kontrolka check engine się Nie pali!
Immo działa normalnie, przy przekręceniu kluczyka dioda na desce gaśnie, drzwi zamykają i otwierają się też normalnie, cała elektryka też działa normalnie - elektryczne szyby, światła, dosłownie wszystko po staremu, tylko brak pracy pompy paliwa i iskry na świecach.
Wykręciłem i sprawdziłem czujnik położenia wału w domu multimetrem, opór 238 omów, przy ustawieniu multimetru na diody odczyt podobny, przy poruszaniu kluczem przed czujnikiem wytwarza on napięcie do ok. 30 mV. Wychodzi na to że sprawny ale nie mam drugiego aby podmienić i sprawdzić.
Przy kręceniu rozrusznikiem zegar na desce nie pokazuje żadnych obrotów, nawet nie drga.
Nie mam żadnego dodatkowego alarmu aby on mógł blokować pompę i iskrę na świecach.
Cewki też powinny być dobre bo mało prawdopodobne aby cztery wysiadły na raz.
Pomóżcie! Napiszcie co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?
Myślałem, że może immo odcina zasilanie ale lampka pracuje normalnie. A nie wiem jak można to immo wyłączyć.
Może ktoś podpowie? Czytałem, że można w sterowniku usunąć jakiś pin aby immo wyłączyć ale nie wiem czy to prawda.
Może ktoś pomoże uzyskać mi ten kod potrzebny do wyłączenia czy zaprogramowania immo i kluczyka od nowa?
Kluczyk bez IR i żądnych przycisków w środku tylko maleńka kostka. Otwieram samochód kluczykiem w zamku, nie mam żadnego pilota.
Nr ze środka kluczyka: 99 122, innych numerów nie ma.
Nr VIN: VF1BA0W0520590327
Nie wiem jak sprawdzić sterownik czy dostaje napięcie na pin 32, bo to chyba jest ważne.
Mój sterownik to Siemens Sirius 32, S110030018.
Wszystko wskazuje jakby immo trzymało ale dioda pracuje normalnie czyli gaśnie przy przekręceniu kluczyka.
Może to coś ze stacyjką lub płytą UCH?
Bardzo Proszę o pomoc, co robić, nie wiem co jeszcze sprawdzić? Bo mnie z pracy wywalą!
Dodano po 7 [godziny] 42 [minuty]:
Poczytałem trochę inne tematy i się zorientowałem że w moim przypadku wygenerowanie kodu do kluczyka jest niemożliwe bo nie mam podczerwieni ani pilota.
Więc dalej nie wiem co sprawdzić i co może być przyczyną, że pompa i zapłon nie pracują.
Pomóżcie!
Samochód jak w temacie renault megane I 1.4 16v z 1999r. ma chyba oznaczenie RN ale nie jestem pewny.
Jaki silnik nie pamiętam dokładnie K7J lub K7M ale nie jestem pewny. Nie sprawdziłem.
Mam duży problem, bardzo proszę wszystkich o pomoc ponieważ jutro miałem jechać do pracy w Niemczech a tu samochód mi wysiadł. Mogę pojechać w piątek lub w sobotę aby na poniedziałek być. Więc muszę szybko naprawić.
Stracę pracę jak nie pojadę a samochód stoi pod domem i nie mam teraz nawet jak pojechać do warsztatu i elektryka.
Dzwoniłem do elektryka ale może dopiero w przyszłym tygodniu a mnie to w żaden sposób nie urządza.
A sprawa bardzo pilna. Dlatego moja wielka prośba o pomoc.
Dotychczas nie miałem z tym samochodem żadnych problemów czy usterek, ostatnio latem wymieniłem taśmę w kierownicy od airbaga bo zapaliła się kontrolka, po za tym wszystko było sprawne, nic się nie psuło. Często jeżdżę na długich trasach.
A więc sprawa wygląda tak.
Przyjechałem samochodem pod dom wszystko normalnie, zgasiłem silnik, zamknąłem i ok, po dwóch dniach rano chcę go odpalić a tu nic, nie odpala. Rozrusznik kręci bardzo dobrze, akumulator prawie nowy, paliwo jest. Samochód bez gazu tylko na benzynie. Sprawdzam co się stało i stwierdziłem że:
- na świecach brak iskry,
- po przekręceniu kluczyka nie słychać aby pompa się uruchamiała,
sprawdzam więc przekaźnik i cyka dwa razy, podmieniam go i ten drugi także załącza się przy przekręceniu kluczyka, sprawdzam czy jest napięcie na styku nr 30 do przekaźnika i jest 12.5 V chyba gdy kluczyk na zapłonie.
Na elektromagnesie czyli stykach 86 i 85 też musi być ok. skoro cyka.
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie.
Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie z kostki przy pompie? (czarny przewód - ma być minus)
Na tym białym jest ok. 12,5 V przez ok. 2 sek - już pisałem a pompa i tak się nie uruchamia.
Wyłącznik uderzeniowy sprawdziłem i jest wciśnięty, na stykach tego wyłącznika brak jednak napięcia przy włączonym kluczyku (dwa kable chyba białe jak się nie mylę).
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te obok akumulatora (60 i 30 A), w kabinie pod deską rozdzielczą i z lewej strony komory silnika na błotniku, większość używając multimetra, żaden nie przepalony wszystkie dobre! Samochód ogólnie dobrze utrzymany nic nie jest pognite czy zardzewiałe, no może progi trochę..
Sprawdziłem masy przy akumulatorze oraz w komorze silnika, są ok.
Kontrolki na desce rozdzielczej zachowują się bez zmian tak jak było wcześniej zanim się zepsuł. Zapalają się i gasną kiedy trzeba.
Kontrolka check engine się Nie pali!
Immo działa normalnie, przy przekręceniu kluczyka dioda na desce gaśnie, drzwi zamykają i otwierają się też normalnie, cała elektryka też działa normalnie - elektryczne szyby, światła, dosłownie wszystko po staremu, tylko brak pracy pompy paliwa i iskry na świecach.
Wykręciłem i sprawdziłem czujnik położenia wału w domu multimetrem, opór 238 omów, przy ustawieniu multimetru na diody odczyt podobny, przy poruszaniu kluczem przed czujnikiem wytwarza on napięcie do ok. 30 mV. Wychodzi na to że sprawny ale nie mam drugiego aby podmienić i sprawdzić.
Przy kręceniu rozrusznikiem zegar na desce nie pokazuje żadnych obrotów, nawet nie drga.
Nie mam żadnego dodatkowego alarmu aby on mógł blokować pompę i iskrę na świecach.
Cewki też powinny być dobre bo mało prawdopodobne aby cztery wysiadły na raz.
Pomóżcie! Napiszcie co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?
Myślałem, że może immo odcina zasilanie ale lampka pracuje normalnie. A nie wiem jak można to immo wyłączyć.
Może ktoś podpowie? Czytałem, że można w sterowniku usunąć jakiś pin aby immo wyłączyć ale nie wiem czy to prawda.
Może ktoś pomoże uzyskać mi ten kod potrzebny do wyłączenia czy zaprogramowania immo i kluczyka od nowa?
Kluczyk bez IR i żądnych przycisków w środku tylko maleńka kostka. Otwieram samochód kluczykiem w zamku, nie mam żadnego pilota.
Nr ze środka kluczyka: 99 122, innych numerów nie ma.
Nr VIN: VF1BA0W0520590327
Nie wiem jak sprawdzić sterownik czy dostaje napięcie na pin 32, bo to chyba jest ważne.
Mój sterownik to Siemens Sirius 32, S110030018.
Wszystko wskazuje jakby immo trzymało ale dioda pracuje normalnie czyli gaśnie przy przekręceniu kluczyka.
Może to coś ze stacyjką lub płytą UCH?
Bardzo Proszę o pomoc, co robić, nie wiem co jeszcze sprawdzić? Bo mnie z pracy wywalą!
Dodano po 7 [godziny] 42 [minuty]:
Poczytałem trochę inne tematy i się zorientowałem że w moim przypadku wygenerowanie kodu do kluczyka jest niemożliwe bo nie mam podczerwieni ani pilota.
Więc dalej nie wiem co sprawdzić i co może być przyczyną, że pompa i zapłon nie pracują.
Pomóżcie!