Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Optiview II 17 A nie startuje

18 Paź 2005 19:57 1422 8
  • Poziom 12  
    Po pierwsze może ktoś ma schemat tego monitora niestety nawet dokładnie nie wiem co to za chassis.Nie mam doświadczenia w naprawach monitorów, najprawdopodobniej jest tam coś włożone hyundaja. Jeżeli chodzi o usterkę to w ogóle nie startuje tylko słychać tykanie.Tak jakby przetwornica próbowała ruszyć. Napięcie na 7n. układu uc3842 pływa od 11 do 16v. Po przeczytaniu postów na ten temat podejrzenie padło na hota i reg B+ razem z nimi poszły do wymiany zenerki ZD901 i ZD903. Między C a E hota podłączona żarówka. Niestety po włączeniu zasilania padł (eksplodował) tranzystor reg B+ czyli stp7nc70z i element oznaczony nr901. Stąd moje pytania. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, jaki to element (nr901) i jakiego mogę użyć zamiennika tego tranzystora "stp". Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Spec od monitorów
    ten Twój STP..... N-CHANNEL 700V 1.1 OHM 6A TO-220
    - zacznij od rutynowego uruch.zasilacza
    wymień scalak ,zenery,tranzystor polowy, optron i TL431 i opory w zródle Polowego 0,22-0,33ohm<< te wymień
    sprawdz opory startowe >te wielokohm. w pin.7
    odepnij+B w to miejsce żarówka
    odpal ..
    -jak działa > OK.
    -jak nie ..masz zwarcie w innej gałęzi
    potem.odepnij żarówkę podłącz pod złącze C-E Hota
    sprawdzisz czopera/ potem hota

p.s.
    - wstępnie sprawdz elementy czopera .Hota ..
    - napisz jakie scalaki na płycie( u mnie brak schematu..) może coś się dobierze
  • Poziom 12