logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Lenovo Ideapad 700-15ISK - Uszkodzony jeden z portów usb

_LukaszD_ 24 Sie 2021 08:51 606 4
REKLAMA
  • #1 19577505
    _LukaszD_
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Witam,
    W moim laptopie doszło do uszkodzenia portu USB, prawdopodobnie poprzez niewłaściwe podłączenia urządzenia, które też podaje prąd na USB.
    Zwracam się z prośbą o pomoc w diagnostyce, mam narzędzia takie jak miernik czy lutownica, ale nie mam doświadczenia w sprawdzaniu tego typu układów.
    Komputer działa lecz wyświetla cały czas komunikat "Skok napięcia na porcie USB", korzystałem z proponowanych opcji restartu, nic to nie zmienia. Komunikat nadal się pojawia. Wszystkie porty poza jednym działają . Gniazdo nie jest uszkodzone fizycznie. Podejrzewam któryś z elementów na płycie, lecz nie wiem od czego zacząć.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 19577822
    lisek
    Serwisant RTV
    Ocena: 6804
    Na ten model nie ma SM , ale jest *brdv (boardview)> b. przydatny

Poczytaj na forum o płycie (Wistron LOL OSLO SKL MB 15221 )
    np. Link
    Skoro nie działa jeden to zapewne "uszkodził" sie element zabezpieczenia ESD (6-pin) przy tym USB
    * układ to kilka diód połaczonych "ciekawie"

:?:
    Ten nie działający port USB to 2.0 czy 3.0 ?
    System masz win10/ win8/win7 ?
  • REKLAMA
  • #5 19577875
    _LukaszD_
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Super. Mam punkt zaczepienia. Wracam z pracy i biorę się za to.
    Mam druga taką płytę, była kiedyś w tym komputerze wymieniana więc jeśli to uszkodzony element może uda się coś pozyskać ze starej.
    USB które nie działa to jedno z tych umiejscowionych na płycie głównej więc zakładam że 3.0, sprecyzuje to po powrocie z pracy.
    Dziękuje wam !

Dodano po 5 [godziny] 50 [minuty]:

lisek napisał: