logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Programowanie podajnika ślimakowego - modyfikacja funkcji w programie easy moeller 719

tomek192180 12 Paź 2021 14:24 648 16
  • #1 19652092
    tomek192180
    Poziom 10  
    Proszę o pomoc. Lubię majsterkować z zawodu jestem elektrykiem ale programowanie to ja dopiero poznaje. W tamtym roku zrobiłem do warsztatu podajnik slimakowy i ruchomą podłogę do pieca na trociny tak jak w zalaczniku program wyglada i działał ale nie wiem jak sobie poradzić by działał odwrotnie tzn:
    Po aktywacji przelacznikiem automatu I4 i przy zwolnionym czujniku obrotowym I6 nastapiło wlaczenie Q1 i Q2 przy wykryciu trocin przez czujnik I6 minimum 3s wylacza Q1 i Q2 , po ponownym zwolnieniu I6 program odlicza np. 1 godz i cykl się powtarza, i mój program tak działa tylko najpierw musze go recznie zasypac lub poczekac nim odliczy czas tt2 a ja chciałbym by najpierw sam zasypal a potem juz powtarzał cykle. Proszę o pomoc bo zima idzie a piec w warsztacie nie funkcjonuje ;(
    Programowanie podajnika ślimakowego - modyfikacja funkcji w programie easy moeller 719
  • #2 19652278
    AydeeN
    Poziom 11  
    Ocena: 10
    Jeśli dobrze rozumiem, to w tym momencie na początku musisz go zasypać ręcznie, a potem on już idzie dalej cyklem, tak?
    I ma być tak, aby od początku sam się zasypywał i jechał cyklem, tak?

Jeśli tak, to musisz sprawdzić od razu na początku, czy te trociny są, czy ich nie ma.

Po przełączeniu na automat od razu sprawdzasz, czy są trociny na I6. Jeśli nie ma, to od razu uruchamiasz Q1 i Q2 do momentu, aż one się pojawią. Jednocześnie jeśli ich nie ma, to warunek się nie spełni, więc luz.