Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kleje przewodzace - naprawa ogrzewania szyby

sampler 31 Paź 2005 13:52 56844 27
  • #1 31 Paź 2005 13:52
    sampler
    Poziom 16  

    Ten temat postanowilem dac tutaj poniewaz w dziale usterki samochody nie doczekalem sie odpowiedzi. Chodzi mi o to ze chcialbym aby koledzy powiedzieli mi ktory klej naprawde przewodzi. Uzylem 2 klei i zaden nie spelnia oczekiwan. Klej AG-438 przewodzi ale ma rezystancje okolo 20 Omow na odcinku przerwy w lini 3 mm, ktora chce naprawic. Niestety taka wartosc sprawia ze linia nie grzeje. Nastepny klej, ktory probowalem to Elpox15 na 3 mm nie przewodzil w ogole. Oddalem go do reklamacji bo byc moze byl wadliwy. A wiec ktory klej koledzy polecaja? I jakie mniej wiece rezystancje one gwarantuja. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

    2 27
  • #2 31 Paź 2005 14:12
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam
    Polecam klej Silver Glue Firmy Technicoll Electronic za jedyne 18.00PLN, jest on łatwo u nas dostępny.

    1
  • #3 12 Lis 2005 18:52
    Preskaler
    Poziom 37  

    Ja polecam przyklejenie na tym kleju kawałka wstążki miedzianej (lub w ostateczności drucika) w brakującej ścieżce. Wtedy zminimalizuje się oporność sklejki.

    0
  • #4 07 Sty 2006 11:01
    Michaś
    Poziom 10  

    Kiedyś były specialne kleje do naprawy ogrzewania tylnej szyby(lata 90)poprostu do kleju było dodane mnóstwo drobnych opiłków miedzi (lub innego metalu) tak naprawiałem ostatnio tasme przewodzącom w komurce

    0
  • #5 08 Sty 2006 11:55
    stef311
    Poziom 14  

    ja wkleiłem zwykły kawałek drucika trzyma juz druga zimę

    0
  • #6 10 Mar 2008 13:03
    Grizlii
    Poziom 10  

    Też mam problem z tylną szybą brak nitki na odcinku 1cm robiłem naprawę klejem zakupionym na allegro pulsarvolt niestety klej ten ma takie właściwości że jeśli nałożyć go grubo albo jak w moim przypadku dosyć długi odcinek grzeje jak diabli, zachodzi obawa że może pęknąć szyba ponieważ jest rozgrzewana punktowo po dotknięciu palcem aż parzy.
    Znajomi naprawiali ogrzewanie właśnie tym klejem i działa ale przerwa w ich przypadku była bardzo mała.

    0
  • #7 10 Mar 2008 16:51
    Preskaler
    Poziom 37  

    Zrób jak "stef311"! Wklej drucik!

    1
  • #8 11 Mar 2008 12:39
    Grizlii
    Poziom 10  

    Preskaler napisał:
    Zrób jak "stef311"! Wklej drucik!


    to jest jakaś ewentualność, tylko jak to będzie wyglądać, chyba jednak pobawię się jeszcze z tym lakierem spróbuję potestować z jego opornością.
    A swoją drogą dziwi mnie fakt że w dzisiejszych czasach gdzie prawie każdy samochód ma ogrzewane szyby nie ma czegoś ogólnodostępnego i sprawdzonego do naprawy ścieżek.

    -1
  • #9 20 Lip 2008 23:35
    laserjet9002
    Poziom 21  

    Grizlii mam do ciebie prośbę, mógł byś zmierzyć oporność tego lakieru PULSAR VOLT na odcinku np 1 cm. Bym był bardzo wdzięczny.

    Pozdr.

    0
  • #10 20 Lip 2008 23:49
    447988
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 29 Sty 2009 00:31
    DJ Max
    Poziom 30  

    Może ja podłączę się do tematu.

    Jak to jest z naprawą przedniej ogrzewanej szyby? Da się to wykonać czy tylko wymiana wchodzi w grę. Mam okazję nabyć grzaną przednią po biedronkowej cenie, tylko okazuje się że strona kierowcy grzeje tylko kilkoma paskami...

    PS administracja ma prawo do radości, trafiłem tu z google na hasło "naprawa ogrzewanej szyby".

    0
  • #12 06 Cze 2009 00:22
    Tomek515
    Poziom 21  

    Pozwole sobie odkopać temat.

    Mam urwany kabel doprowadzający prąd do szyby, czy klejem technicoll uda się to zrobić?

    0
  • #13 07 Cze 2009 10:06
    Preskaler
    Poziom 37  

    Nie znam nazw handlowych poszczególnych klejów. Z zasady kleje te są wykonywane na bazie opiłków srebra z jakimś lepiszczem. Zwykle mają one niewielką wytrzymałość mechaniczną a takie wyprowadzenie tego wymaga. Moim zdaniem, trzeba więc nakleić blaszkę o większej powierzchni na końcówkę ścieżki i zrobić to klejem przewodzącym a brzegi tej blaszki należy przykleić jakimś silniejszym klejem (np. takim jakim były kiedyś klejone uchylne, boczne szybki a "Maluchu" do metalowego zawiaska)!

    0
  • #14 08 Cze 2009 01:47
    Tomek515
    Poziom 21  

    Wsumie nie łatwa z tym sprawa... Myślę jak to zrobić dobrze...

    0
  • #15 05 Paź 2009 22:32
    krzychoo_soft
    Poziom 17  

    Dokleje się do tematu :)

    Trapi mnie ten sam problem. Były właściciel auta woził psa, no i mam wydrapane przerwy w obwodach na tylnej szybie :) Kupiłem sobie klej przewodzący, bardzo znanej firmy na W, ale:
    - długie odcinki "sztukowane" bardzo się grzały i nie wytrzymały tygodnia,
    - te drobniejsze poprawki też były słabe i padły po kilku tygodniach.

    Kombinowałem z jedną warstwą kleju, z wieloma... i nic. Co do drucików to opcja nie wiem czy dobra czy nie dobra, mało estetyczna i montaź nie łatwy.

    Ale wpadłem na pomysł żeby zastosować taśmę miedzianą 0.05 mm, z klejem przewodzącym. Jest to do kupienia, klej niby bardzo solidny i mocno trzyma. Jeśli to technicznie było by wytrzymałe to chyba najlepsza opcja na naprawę ogrzewania szybek... Co o tym myślicie?

    1
  • #16 06 Paź 2009 17:46
    Preskaler
    Poziom 37  

    Logiczne, warto spróbować!
    Pisałem o tym wyżej (12 Lis 2005 19:52 ).

    0
  • #17 30 Lis 2009 17:13
    warwick
    Poziom 9  

    Witam,
    ja w kwestii technicznej: czym przykleić drucik do szyby ?? klejem typu super glue chyba nie ??? tym klejem ze srebrem??

    z tej taśmy miedzianej to wyjąć jeden drucik czy sama ta taśma jest już wystarczająco cienka??

    proszę o poradę

    pozdr.warwick

    0
  • #18 30 Lis 2009 19:56
    Preskaler
    Poziom 37  

    Taśma miedziana to cieniutki pasek wycięty z trochę grubszej folii miedzianej. Trzeba go oczywiście przykleić klejem przewodzącym! Zamiast tej tasiemki można wkleić kilka drucików (0,2 mm) ułożonych na kleju przewodzącym jeden obok drugiego i w ten sposób tworzących nibywstążkę.

    0
  • #19 30 Lis 2009 20:29
    447988
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 01 Gru 2009 16:18
    Jack14
    Poziom 37  

    Dzisiaj w sklepie widziałem klej z domieszką opiłków srebra specjalnie do naprawy ścieżek przewodzących również ogrzewania tylniej szyby.
    Zawartość to jedynie "naparstek" cena 28 zł ale info na opakowaniu 0,01 om.

    Może warto wydać biorąc pod uwagę, że najtańsze papierosy kosztują około 10zł :idea:

    Postępuj zgodnie z zaleceniem kolegi Marcin 230 przyklej dwie taśmy i usuń dopiero po wyschnięciu kleju (będzie równo i ładnie wyglądać).

    O kosztach nowej szyby i wymiany nie wspominam.

    Pozdrawiam.

    0
  • #21 01 Gru 2009 17:11
    Preskaler
    Poziom 37  

    No przecież o takim kleju jest mowa wyżej! Blaszki lub druciki klei się aby zwiększyć obciążalność ścieżki. Klejenie trzeba wykonać tym właśnie klejem!

    0
  • #22 01 Gru 2009 17:43
    Jack14
    Poziom 37  

    Ok teraz doczytałem i wiem, że o tym pisałeś :D

    ps

    Tylko nie próbuj stosować tańszych epoksydowych do łączenia metali na bazie "proszków" bo to nic nie da.

    Pozdrawiam.

    0
  • #23 01 Gru 2009 21:27
    Preskaler
    Poziom 37  

    Epoksydowy doradzałem tylko jako wzmocnienie wyprowadzającego styku. Był problem bo właśnie uszkodzeniu uległ ten styk i doradziłem zregenerować go w ten sposób aby na kleju przewodzącym przykleić blaszkę a na nią, w celu wzmocnienia, dokleić coś na epoksydzie aby przewód doprowadzający prąd nie spowodował oderwania tej blaszki.

    -1
  • #24 30 Gru 2009 01:52
    LONGER1991
    Poziom 18  

    Mam 2 pytania:
    Czy to dobry pomysł by do kleju dodać troszeczkę bardzo drobnych opiłków miedzi?
    Czy ścieżki na szybie są jakoś izolowane czy bez problemu mogę sprawdzić sobie na baterii 9V i diodzie led gdzie mam przerwę?

    0
  • #25 30 Gru 2009 16:06
    Preskaler
    Poziom 37  

    Uważam, że to zły pomysł bo misdź bardzo szybko chwyta nalot, który izoluje. Gdyby można było używać opiłków miedzjanych to z całą pewnością nie używno by opiłków srebra. Ścieżki nie są specjalnie niczym izolowane i jeśli będziesz miał ostre końcówki (np. szpilki) to łatwo uzyskasz połączenie galwaniczne. Z praktyki jednak wiem, że taka przerwa jest widoczna gołym okiem, nie wspominam już, że przy użyciu lupy widać ją jeszcze lepiej.

    0
  • #26 31 Gru 2009 14:23
    LONGER1991
    Poziom 18  

    Dzięki o taką konkretną odpowiedź mi chodziło. Pozdro

    0
  • #27 31 Gru 2009 23:46
    Kris-591
    Poziom 16  

    A ja cię zaskoczę też miałem kiedyś taki proble i naprawiłem zwykłą srebrzanką taką jaką malujemy np kolektor wydechowy tylko taką gęściejszą z dna mnie pomogło

    0
  • #28 03 Lut 2010 22:44
    kuszar
    Poziom 9  

    Jeżeli ktoś chce uzupełnić ścieżki grzewcze miedzianą taśmą lub drucikiem, niech spróbuje lutowania precyzyjną lutownicą do układów scalonych. Do umocowania zerwanego zasilania ogrzewania tylnej szyby, nadaje się zwykła lutownica transformatorowa. Sam lutowałem i gwarantuję, że żaden klej nie trzyma tak dobrze. Przy okazji może pojawić się konieczność miejscowego zeskrobania lakieru ochronnego, ale nie w każdym przypadku. Na brzegach ogrzewania szyby, gdzie wyprowadzone jest zasilanie, nie zawsze jest on stosowany. Powodzenia.

    0