Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zetor 8011 ursus stuki w silniku osiemdziesiatka

pawelS098 06 Nov 2021 21:17 477 9
  • #1
    pawelS098
    Level 4  
    Witam, proszę o pomoc mianowicie podczas jazdy w traktorze nagle zaczęło coś stukać został szybko zgaszony i niestety nie wiem co to może być. Wiem, że trudno to zdiagnozować ale staram się iść metoda eliminacji. W traktorze niedawno był robiony remont, idąc tym śladem myślałem że wyskoczyły laski popychacza niestety tam nic nie było. Po zdjęciu głowicy też wszystko tam ok. Misa olejowa rozebrana również nic nie widać.

    Zastanawia mnie pompa paliwa czy ona może wydzielać takie stuki ? Co może być jeszcze przyczyną?
  • #2
    kowal305
    Level 12  
    musisz określić skąd dochodzą stuki a nie od razu zdejmować głowicę, stukać przy obrotach może bardzo wiele elementów, panewka, tłok na sworzniu, nawet zawór w głowicy się przycierać, pompa paliwowa moim zdaniem mało prawdopodobne, ewentualnie w skrzyni pośredniej pompka wspomagająca podnośnik o ile jest (a dokładniej jej napęd ) przyczyn może być wiele. określ dokładnie skąd dochodzą te niepokojące odgłosy
  • #3
    pawelS098
    Level 4  
    Odnośnie zaworów to muszę je wyciągać jeszcze raz? Nie ma innego sposobu ? Dodatkowa poszlaka to raz mi się już tak zdarzyło ciągnik sam zgasł przed tym kilka razy stuknęlo. Po czym odpaliłem go i już bez stuków. Aż do teraz chyli działał tak jakiś tydzień
  • Helpful post
    #4
    kowal305
    Level 12  
    filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
  • Helpful post
    #5
    grzeniuw
    Level 25  
    Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia.
    Ciśnienie smarowania jest w porządku?
  • Helpful post
    #6
    kowal305
    Level 12  
    i pozostaje pytanie co było remontowane. wiemy ,że coś stuka tylko nie wiemy gdzie. może się nagrzeje i łapie go na tłokach, dużo niewiadomych więc i podpowiedzi słabe ..
  • #7
    pawelS098
    Level 4  
    kowal305 wrote:
    filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?

    Bardziej głuchy, taki ciężki. Właśnie nie kopci i tak jak by mu moc odbierało.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kowal305 wrote:
    i pozostaje pytanie co było remontowane. wiemy ,że coś stuka tylko nie wiemy gdzie. może się nagrzeje i łapie go na tłokach, dużo niewiadomych więc i podpowiedzi słabe ..

    Zdaje sobie sprawę, że słabe ale każdy nowy trop jest dobry. Stuka jak tylko się przekręci. Od samego początku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    grzeniuw wrote:
    Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia.
    Ciśnienie smarowania jest w porządku?

    Sprawdzę je. Właśnie nie zwróciłem uwagi na ciśnienie bo odrazu go zgasiłem jak usłyszałem jakie stuki. Ale panewki wyciągnę i sprawdzę.
  • Helpful post
    #8
    kowal305
    Level 12  
    jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć.

    Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.
  • #9
    pawelS098
    Level 4  
    kowal305 wrote:
    jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć.

    Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.

    Dziś odkręcam. Uszczelka pod głowicą, pompa, wtryski, pierścienie, tłoki nie były zniszczone nic a nic więc zostały.

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    Panowie dziękuję za pomoc. Strzelił wał niestety.
  • #10
    pawelS098
    Level 4  
    kowal305 wrote:
    jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć.

    Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.

    Dziś odkręcam. Uszczelka pod głowicą, pompa, wtryski, pierścienie, tłoki nie były zniszczone nic a nic więc zostały.

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    Panowie dziękuję za pomoc. Strzelił wał niestety.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Znalazłem problem