Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zmywarka Bosch SMI53L15EU/35 SL6P1B - błąd E24 albo E25

matrixmm 15 Dec 2021 18:20 1071 18
SterControl
    matrixmm
    Level 9  
    Cześć.
    Mam zmywarkę Bosch SMI53L15EU/35 typ: SL6P1B. Od jakiegoś czasu z nią walczę. Czasami umyje do końca, czasami w ogóle nie chce zacząć, a czasami gdzieś przy finiszu wywala błąd E25. Czasami E24. Pierwsze podejrzenie padło na pompę cyrkulacyjną, bo miała spore luzy i głośno pracowała. Wymieniłem, ale dalej to samo. Podmieniłem pompę spustową i dalej to samo. Sprawdziłem zawór aquastop. Działa poprawnie.
    Nie mam doświadczenia, ale pompa spustowa według mnie działa jakoś dziwnie.
    Opiszę to jak to jest u mnie. Poprawcie mnie jak jestem w błędzie. Załączam program i według mnie pierwsze co powinno się zadziać to załączyć pompa spustowa aby wywalić resztki wody. U mnie pompa załącza się kilka razy na parę obrotów po czym staje. Tak jakby silnik wzbudzał się na 2 sek. i koniec. Po takim zabiegu zmywarka nie ruszy i po pewnym czasie pojawi się błąd E:25.
    Jak próbuję zrobić reset programu (trzymając start 3 sek.) dzieje się podobnie. Pompa jakby próbowała się wzbudzić kilka razy i koniec. Po 3 min błąd E:25.
    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Wcześniej udało mi się kilka razy uruchomić program. Dwa razy doszedł do końca, a potem kilka razy stawał gdzieś w trakcie z E:25.
    PS.
    Znalazłem podobny temat gdzie dołączony jest filmik. Filmik ilustruje dokładnie to co dzieje się także z moją pompą.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18901646#18901646
  • SterControl
    Janek_15
    Level 24  
    Czy wąż spustowy jest czysty?
  • SterControl
    matrixmm
    Level 9