Witam
W pralce LG F12B8QD1 Direct Drive nagle silnik ma problem z zakręceniem bębnem z wsadem jak i na pusto. Słychać dźwięk terkotu w trakcie obrotu i co któryś raz jak silnik nie może zakręcić rotorem słychać buczenie z uzwojenia stojanu. Gdy próbuje pomóc przełamać opór czuć że rotor blokowany jest przez pole elektromagnetyczne. Czasem silnik zakręci przez chwilę szybko hałasując przy tym bardziej niż zawsze i zaraz znowu zaczyna stawać i szarpać. Ręką obracając rotorem bęben kręci bez oporów i halasu. Po podaniu napięcia na uzwojenia przez sterownik problemy wracają. Sprawdziłem opór występuje na 3 fazach uzwojeń 8.2ohm. Nie sprawdziłem jeszcze oporów na stykach czujnika obrotów silnika. Gdzieś na YT na ruskim kanale gość coś diagnozował i stwierdził że uszkodzenie tego czujnika może mieć taki skutek. Jednak wolę zapytać praktyka czy jest to możliwe. Po głowie chodzi mi jeszcze ewentualne uszkodzenie sterowania fazami silnika. W hulajnodze to wymiana tyrystora załatwiła sprawę lecz w `lg to jest jakiś monoblok Mitsubishi z wieloma nóżkami. Jak zdiagnozować ewentualną usterkę. Mam w domu tylko multimetr.
W pralce LG F12B8QD1 Direct Drive nagle silnik ma problem z zakręceniem bębnem z wsadem jak i na pusto. Słychać dźwięk terkotu w trakcie obrotu i co któryś raz jak silnik nie może zakręcić rotorem słychać buczenie z uzwojenia stojanu. Gdy próbuje pomóc przełamać opór czuć że rotor blokowany jest przez pole elektromagnetyczne. Czasem silnik zakręci przez chwilę szybko hałasując przy tym bardziej niż zawsze i zaraz znowu zaczyna stawać i szarpać. Ręką obracając rotorem bęben kręci bez oporów i halasu. Po podaniu napięcia na uzwojenia przez sterownik problemy wracają. Sprawdziłem opór występuje na 3 fazach uzwojeń 8.2ohm. Nie sprawdziłem jeszcze oporów na stykach czujnika obrotów silnika. Gdzieś na YT na ruskim kanale gość coś diagnozował i stwierdził że uszkodzenie tego czujnika może mieć taki skutek. Jednak wolę zapytać praktyka czy jest to możliwe. Po głowie chodzi mi jeszcze ewentualne uszkodzenie sterowania fazami silnika. W hulajnodze to wymiana tyrystora załatwiła sprawę lecz w `lg to jest jakiś monoblok Mitsubishi z wieloma nóżkami. Jak zdiagnozować ewentualną usterkę. Mam w domu tylko multimetr.