logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Migające światło przy wyłączonym włączniku. Lampki LED 12V

meblolada 22 Sie 2022 12:06 1116 7
REKLAMA
  • #1 20155276
    meblolada
    Poziom 2  
    Witam serdecznie. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem elektrykiem i nie znam wszystkich fachowych pojęć. Elektrykę rozumiem na tzw. chłopski rozum.
    Kilka dni temu podłączyłem klientowi kilka oczek led pod szafki kuchenne (meblami właśnie się zajmuję). Jestem zmuszony czasami improwizować, bo muszę wykorzystywać instalację klienta która nie zawsze jest dobrze zrobiona.
    Włącznik z kablem 2 żyłowym był już zamontowany.
    Podłączenie wykonałem następująco. Fazę zabrałem z gniazdka do okapu i podłączyłem pod włącznik a następnie do zasilacza 12V. Neutralny z gniazdka od okapu bezpośrednio pod zasilacz. Czyli w zasadzie prosta robota. Niestety klient do mnie dzwoni że co i raz lampki migają gdy są zgaszone. Jaka może być tego przyczyna? Czytałem wcześniej, że można wstawić rezystor chociaż nigdy tego nie robiłem. No i jak on się ma do zasilacza i LED.
  • REKLAMA
  • #2 20155293
    Tomek.K.
    Poziom 33  
    Ocena: 533
    Może wyłącznik jest uszkodzony i czasem po rozłączeniu samoczynnie załącza.
  • REKLAMA
  • #3 20155299
    meblolada
    Poziom 2  
    Z tego co klient mówił to są pojedyncze błyski. Włącznik na ścianie kojarzę, że był nowy ;/
  • REKLAMA
  • #4 20155317
    Tomek.K.
    Poziom 33  
    To, że nowy wcale nie świadczy o jego sprawności. Czasem zdarza się, że klawisz wskazuje na wyłączenie, a w efekcie nie dochodzi do pełnego rozłączenia, bo elementy sprężynujące do końca nie odbiły, a przyczyną bywa nieprawidłowe osadzenie klawisza na wyłączniku, ponieważ nie zawsze plastikowe elementy są idealnie spasowane i należy docisnąć oraz wykonać kilka, kilkanaście prób.
  • #5 20155510
    meblolada
    Poziom 2