Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Awaria systemu oczyszczania spalin w Peugeot 3008 II - niskie ciśnienie, wymiana rury mocznika

jargra62 28 Dec 2022 21:07 1185 1
  • #1
    jargra62
    Level 1  
    Witam kolegów. Kilka dni temu pojawił mi się komunikat o awarii systemu oczyszczania spalin, Adblue. Po podłączeniu do komputera mechanik stwierdził niskie ciśnienie , kodu błędu jenak nie pamiętam. Poniważ samochód w sierpniu skończył gwarancję, minęło 5 lat , postanowiłem oddać go do serwisu Peugeot w Bergen. Mam Autocasco plus , które pokrywa naprawę silnika i skrzyni. Dzisiaj byłem odebrać samochód, ale okazało się , że nadal jest ten sam błąd tylko znikło odliczanie km. Dostałem ofertę naprawy i coś mnie niepokoji. Chcą wymienić jakąś rurę od mocznika ,która ma nieszczelności i oczywiscie wymienić płyn. Ponieważ po kontakcie z ubezpieczycielem , servis stwierdził, że ubezpieczyciel nie pokryje kosztów naprawy bo nie dotyczy to silnika. Mam problemy ze zrozumieniem wszystkiego co do mnie mówią , nie znam na tyle dobrze norweskiego. Zastanawiam się czy ta nieszczelność tej rurki czy wężyka od mocznika może dawać taki efekt o sygnalizacji uszkodzenia systemu oczyszczania spalin, czy też nie okaże się, że zapłacę ponad 10 tys koron czyli ok 5 tys zł a problem dalej pozostanie.
    Jesli ma ktoś wiedzę w tej sprawie to proszę o jakieś informacje, za co z góry serdecznie dziękuję.
    Jednoczesnie wszystki forumowiczom pragnę złożyć Życzenia Szczęśliwego Nowego Roku, jak najmniej awarii oraz wszelkiej pomyślności.
    Mój adres e-mail jargra62(_at_)gmail.com
    Pozdrawiam.
  • #2
    poriot
    Level 15  
    Dotrysk AdBlue nie jest częścią silnika i skrzyni. Roztwór mocznika podaje się bezpośrednio do układu wydechowego. Więc jeśli twoje ubezpieczenie obejmuje tylko silnik i skrzynię to niestety mają rację.

    I owszem uszkodzenie układu będzie sygnalizowane jako błąd bo systemy oczyszczania spalin dziś są niesamowicie restrykcyjne i bardzo czułe.
    Wężyk mógł się po prostu uszkodzić (roztwór mocznika zamarza przy ok -10 stopniach).

    Wiem, ze w NO ceny wszystkiego są chore ale 5k za naprawę czegoś takiego?