logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki przetwornik A/D do komputera dla początkującego?

amorfis 24 Lis 2005 22:46 7122 10
REKLAMA
  • #1 2023582
    amorfis
    Poziom 11  
    Witam,

Chciałbym podłączyć do komputera przez port równoległy jakiś przetwornik A/D, tak żeby móc zrobić z kompa woltomierz, a może oscyloskop. Jeśli chodzi o programowanie to z tym nie będzie problemów - z zawodu jestem programistą - natomiast jeśli chodzi o elektronikę to jestem początkujący.

Jaki polecilibyście przetwornik mając na uwadze takie cechy jak cena i dostępność? Potrzebuję prostego urządzenia, nie musi być szybkie ani superdokładne.

Pozdrawiam
    Paweł Stawicki
  • REKLAMA
  • #2 2023797
    marek_Łódź
    Poziom 36  
    Ocena: 66
    Proponuję obejrzeć kity np. AVT-1085 http://www.sklep.avt.pl/go/_info/?id=2029&sess_id=b377ee7b038f5d08c54b331af5e4b37a gdzie akurat użyto ADC0831. Praktycznie najlepsze są przetworniki z interfejsem szeregowym (SPI, I2C itp), bo nie wymagają zbyt wielu linii sygnałowych (dane, sterowanie itp). Ja w takich sytuacjach używam mikrokontrolerki ATMELa (ATTiny26, ATMega8 połączone z CENTRONICSem przez SPI, ale niestety wymaga to napisania (niezbyt złożonego) programu po drugiej stronie lustra (w mikrokontrolerze), ale za to zwiększa elastyczność systemu.
  • REKLAMA
  • #3 2023814
    megao
    Poziom 25  
    Ocena: 91
    Jeśli przetwornik ma współpracować z portem równoległym PC, to najprostszym rozwiązaniem będzie zastosowanie przetwornika 8-bitowego z interfejsem równoległym.
    Dobrze byłoby gdyby przetwornik mógł pracować z napięciem wejściowym dodatnim oraz ujemnym.