logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Niska prędkość WI-FI - router TL-WR841N, umowa 200Mb/s, porty RJ-45, wymiana kabla?

wonszykwonszyk 12 Paź 2023 17:12 660 8
REKLAMA
  • #1 20768050
    wonszykwonszyk
    Poziom 3  
    Witam. Mam problem z prędkością WI-FI. Na umowie mam 200 Mb/s, lecz na WI-FI pokazuje maks 70 mb/s. Mam router TL-WR841N, który ma prędkość transmisji do 300Mb/s, ale jego porty to 4x RJ-45 10/100Mb/s LAN i 1x RJ-45 10/100Mb/s WAN. Czyli aby mieć więcej niż te 70 Mb/s na Wi-Fi potrzebuje zakupić nowy router, aby ten od modemu odbierał więcej niż 100 Mb/s? Modem ma port LAN 10/100/1000 Base-T (RJ45). Konieczna może być również wymiana kabla idącego od modemu do routera na taki, który ma większą przepustowość? Jestem w tym totalnie zielony. Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 20768064
    jimasek
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2683
    wonszykwonszyk napisał:
    zyli aby mieć więcej niż te 70 Mb/s na Wi-Fi potrzebuje zakupić nowy router,

Tak masz rację.
    wonszykwonszyk napisał:
    Konieczna może być również wymiana kabla idącego od modemu do routera

Jeżeli przewód to skrętka cat. 5e to nie powinno być problemu z 1Gbps jeżeli przewód nie jest uszkodzony no i wtyczki masz poprawnie zarobione.
  • REKLAMA
  • #3 20768068
    rimanov
    Poziom 23  
    Ocena: 197
    Sprawdź sobie jeszcze prędkość na kompie podpinając go bezpośrednio z modemu przez kabel.
  • #4 20768513
    KOCUREK1970
    Specjalista Sieci, Internet
    Ocena: 5500
    wonszykwonszyk napisał:
    Konieczna może być również wymiana kabla idącego od modemu do routera na taki, który ma większą przepustowość?

Tu wystarczy przewód 0,5m, może być nawet za 2 zł.

Karta wifi, tez musi być odpowiednia - nie tylko to, co nadaje, ale tez, to co odbiera.
  • #5 20768554
    jprzedworski
    Ocena: 828