Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford fiesta 1100

30 Lis 2005 07:31 1898 9
  • Poziom 10  
    Witam mam dwa pytania: mam problem z wentylatorem od chłodnicy podłączony na krótko działa a po wpięciu w obwód przepala się bezpiecznik może ktoś wie czy jest jeszcze jakiś przekażnik od wentylatora. i pytanie drugie przy ujemnych temp. zaczą pojawiać się na korku oleju tzw majonez czy przyczyną jest niedogrzanie silnika? Za pomoc z góry dziękuję.
  • Poziom 18  
    Zpewnością jest przekażnik. ''Majonesz,, na korku szczególnie zimą
    w czasie jazdy na krótkim odcinku może występować.
  • Poziom 20  
    za przepalanie bezpiecznika napewno nie odpowiada przekaźnik masz napewno jakieś zwarcie
  • Poziom 12  
    a moze bezpiecznik jest zbyt maly ?? warto sprawdzic jaki jest pobor pradu podczas zalaczania wentylatora.
  • Poziom 18  
    Jeśli przekażnik jest spalony to pali bezp wentylatora
    Ale zgadzam się że nie koniecznie to przekażnik (zasada dzałania od tyłu)

    pozdro
  • Poziom 20  
    jeżeli przekaźnik jest spalony to niema przejścia i niema zamknięcia obwodu

    Dodano po 5 [minuty]:

    do zasilania przekaźnika jest potrzebny prąd o małym natężeniu, nie wiem jak to jest w fieście ale nieraz zasilanie przekaźnika są popodpinane do innych obwodów i to one mogą robić zwarcie
  • Poziom 18  
    co do przekażników sam. to dostają najczęściej zwarcia między zwojowego.i tak się sachowują
  • Poziom 20  
    przegrzanie aha to nie co przepalenie, to trzeba wyciagnąć bezpiecznik sprawdzić na którym jest zasilanie obwodu powodującego zwarcie i wtedy zając się drugim stykiem tzn tym który zasilany dany obwód trzeba szukać od czego on jest a do tego to już najlepiej omomierz, a przekaźnik to niech pokolei wyciąga i zobaczy, który to
  • Poziom 30  
    To ze wywala bezpiecznik gdy wentylator podlaczony jest do instalacji samochodu spowodowane pewnie jest zwarciem. A co do mazi na korku od wlewu oleju to wystepuje on gdy samochod jet eksploatowany na krotkich odcinkach i czesto jest niedogrzany.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    W obwodzie wentylatora nie ma dodatkowego przekaźnika zasilane jest brane z przekaźnika V zapłonu 15 (czarny kabelek) na bezpiecznik 13 (30A) dalej idzie na czujnik w chłodnicy (czarny kabelek) i w końcu na wentylator (czarno czerwony) brązowy na wentylatorze to oczywiście masa.
    Chyba już wszystko jasne, zwarcie jest na odcinku, albo czujnik bezpiecznik albo czujnik wentylator ale to już trzeba samemu poszukać, tak jak wcześniej pisałem.