logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Montaż szyny GSU i ogranicznika przepięć - różne koncepcje elektryków

krzychu7100 03 Gru 2023 10:50 2784 9
  • #1 20844019
    krzychu7100
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Witam jestem laikiem w temacie elektryk. Właśnie jestem na wyborze elektryka aby zrobił mi instalacje w domu . Miałem już dwóch fachowców i każdy ma inną koncepcję stąd nasuwa mi się pytanie do was. Jeden elektryk chce szynę GSU zamontować w rozdzielnicy i stamtąd do uziemienia szpilkowego poprowadzić przewód 10mm2. Drugi chce chce szynę GSU zamontować obok rozdzielnicy podłączyć pod nią bednarke która będzie się łączyć z uziomem. Dlatego mam pytanie która opcja jest prawidłowa. I jeszcze jedno mam pytanie bo ci fachowcy mają różna koncepcję podłączenia ogranicznika przepięć jeden chce podłączyć zacisk PE z szyna PE drugi chce zacisk PE podłączyć do GSU. U mojego znajomego funkcje GSU pełni szyna PE czy to jest wykonane poprawnie . Nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na te pytania. Proszę aby ktoś napisał mi jak to powinno być wykonane aby było prawidlowo. Liczę na odpowiedź. Dane instalacji wlz 4 X10 mm2 rozdział pen w rozdzielnicy głównej budynku.
  • #2 20844057
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #3 20844189
    krzychu7100
    Poziom 2  
    A można tą szynę zamontować w rozdzielnicy podejść tam bednarką i połączyć ją ze szpilka ?
  • #4 20844204
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #5 20844215
    djlukas
    Poziom 27  
    Ocena: 266
    A po co taka szyna jak nie mam w domu połączeń wyrównawczych. Woda i CO w plastiku.

Dodano po 2 [minuty]:

>>20844189
    Można. Tylko bednarkę najlepiej dospawać do zbrojenia jak się da. Jak już musi być uziom zewnętrzny to lepiej otok. Szpilki to już ostateczność.
  • #6 20844231
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #7 20844332
    krzychu7100
    Poziom 2