logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wzmacniacz Bose z Mazdy 6 - naprawa po złym podłączeniu biegunowości

r4fko 26 Maj 2024 21:54 891 4
REKLAMA
  • #1 21096883
    r4fko
    Poziom 9  
    Ocena: 2
    Witajcie,
    Jestem elektrykiem, lutownicy się nie boję więc znajomy przyniósł mi subwoofer aktywny Bose z Mazdy 6. Generalnie podłączał go do innego pojazdu i pomylił biegunowość.
    Zabezpieczenia mu nie wywaliło (cholerna też wie jakie miał założone) ale powiedział jedynie że dymiło się z obudowy.
    Płytkę wyciągnąłem i jedynie co widzę przypieczone to na odwrocie płytki jak na zdjęciu. Za cholerne niewiem co to jest bo oznaczeń brak.

Teraz pytanie czy próbować dzięki Wam mu to wskrzesić czy kupić jakiś mały zestaw wzmacniacza i wstawić.

Zbliżenie na uszkodzony element płytki drukowanej z subwoofera Bose. Zbliżenie na uszkodzoną płytkę drukowaną subwoofera Bose z widocznymi przypalonymi elementami. Płytka drukowana z subwoofera aktywnego Bose, z widocznymi przewodami i komponentami elektronicznymi.
  • REKLAMA
  • #2 21097334
    Telo
    Serwisant RTV
    Ocena: 2326
    Jaki jest typ tego wzmacniacza tabliczkę poproszę.
  • REKLAMA
  • #3 21097391
    r4fko
    Poziom 9  
    Telo napisał:
    Jaki jest typ tego wzmacniacza tabliczkę poproszę.

Gdzie znalazłem zdjęcie podobnego wzmacniacza i były tam wlutowane R020 niebieskie. Wiem że niekoniecznie tu mogą być te same.
    Metalowa obudowa z etykietą Bose z napisem Made in Mexico
  • REKLAMA
  • #4 21097471
    Telo
    Serwisant RTV
    Ocena: 2326
    Bez urazy dla Twojego doświadczenia, ale rezystory to nie wszystko. Trzeba zmierzyć wszystkie elementy. Jeżeli została odwrócona polaryzacja zasilania, to trzeba zacząć pomiary od początku, czyli od przewodów zasilających.
    Widzę dwa układy scalone produkowane dla Bose nie wiem czy one też nie uległy uszkodzeniu?
  • #5 21097493