logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć domofon z 9 przewodami, mając tylko 8-żyłowy kabel?

Srokmen 27 Maj 2024 12:17 504 8
  • #1 21097395
    Srokmen
    Poziom 5  
    Ocena: 1
    Cześć,
    mam do podłączenia domofon, którego schemat załączam poniżej. Problem jest taki, że domofon będę zasilał z zewnątrz, centrali napędu do bramy, z którego mam wyprowadzony jeden kabel 8żyłowy do unifonu wewnętrznej. Zgodnie ze schematem, by podłączyć sterowanie bramą potrzeba w sumie 9 przewodów. I teraz pytanko, jak zaczarować, żeby działało na 8 przewodach?

Mógłbym wykuć większą dziurę za unifonem, doprowadzić zasilanie 230 i w niej umieścić zasilacz ale nie leży mi zbyt ta możliwość.
    Jestem laikiem, więc nie bardzo się znam ale zastanawiałem się czy dałoby się GND rozdzielić do zasilania i do przewodu komunikacyjnego pomiędzy kasetą zew. i unifonem, czy to zadziała? Jeśli nie jakie będą skutki takiego podłączenia (zwykła ciekawość).
    Wpadłem też na drugą opcję, mógłbym poświęcić pilot i wlutować w niego mostek do otwierania bramy, teoretycznie przycisk zadziałałby w ten sam sposób.

Schemat podłączenia domofonu z zaznaczonymi przewodami i zasilaczem.
  • Pomocny post
    #2 21097469
    nikusert
    Poziom 41  
    Ocena: 1751
    Sprawdź czym jest sterowany zamek (+) czy(-), dodatkowo sprawdź czy masa panelu GND, to ta sama masa zamka.
    Czyli bramę też chcesz sterować z monitora?
  • #3 21097489
    Srokmen
    Poziom 5  
    Przybliżysz mi w jaki sposób sprawdzić czy to ta sama masa? Multimetr oczywiści posiadam.
  • Pomocny post
    #4 21097498
    nikusert
    Poziom 41  
    Ocena: 1751
    Mając wszystko rozłączone, sprawdź multimetrem ustawionym naΩ czy masa zasilacz jest identyczna co masa która idzie na panel bramy, czyli zacisk G, rezystancja powinna być wówczas (0).

Dodano po 7 [minuty]: