logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Lodówka Haier HTF-456DN6 - Wentylator nie działa, napięcie na kostce spada

blazejjakoniuk 19 Cze 2024 08:32 1476 4
REKLAMA
  • #1 21124444
    blazejjakoniuk
    Poziom 2  
    Czołem!
    Na wstępie zaznaczę, że jestem totalnym laikiem w sprawach elektroniczno-elektrycznych, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z lodówką Haier HTF-456DN6 (tabliczka znamionowa w załączeniu). Kilka dni temu zauważyłem, że lodówka wyświetla 15 °C w komorze chłodziarki i -18 °C w komorze zamrażarki. Sprawdziłem termometrem temperaturę w komorze chłodziarki i okazało się, że lodówka wyświetla ją prawidłowo.

Przejrzałem forum pod kątem podobnych przypadków i dotarłem do możliwej przyczyny, tj. uszkodzenia wentylatora. Rozebrałem więc co trzeba w lodówce i dotarłem do wentylatora (foto w załączniku) - okazało się, że po włączeniu zasilania wentylator nie pracuje. Wymontowałem go i sprawdziłem na krótko podłączając do zasilacza 12V - sam wentylator okazał się sprawny.

Pożyczyłem więc od szwagra miernik i sprawdziłem napięcie na kostce, do której podłącza się wentylator w lodówce (strasznie trudno było mi tam się dostać, aby poprawnie to zrobić). Okazało się, że dwukrotnie na mierniku pojawiało się napięcie 12V i stopniowo spadało niemal do zera. Więcej razy nie udało mi się złapać 12V. Myślę, że problemy z zasilaniem mogą powodować niedziałanie wentylatora.

Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Co dalej mogę zrobić? Co wymienić, aby rozwiązać ten problem?
    Tabliczka znamionowa lodówki Haier HTF-456DN6. Etykieta wentylatora Nidec z danymi technicznymi.
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21124483
    k45i89o98j66
    Poziom 39  
    Ocena: 963