logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak skonfigurować sieć VLAN z izolacją serwera przy użyciu ograniczonego routera?

newman93 10 Paź 2024 11:25 903 8
REKLAMA
  • #1 21257572
    newman93
    Poziom 7  
    Ocena: 1
    Witam. Przychodzę z pytaniem. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem osobą początkującą w obszarze sieci.
    Aktualnie posiadam taką konfigurację sieci.
    - Router główny Huawei Optixstar z tylko 1 VLAN-em do obsługi internetu - brak możliwości utworzenia nowych. Obsługuje on urządzenia LAN i WiFi.
    Do niego mam wpięte:
    - Router DSL Xiaomi skonfigurowany jako bridge do obsługi LAN i WiFi.
    - Switch aktywny TP-Link TL-SG105E z przełączaniem warstwy L2
    - 2x WiFi repeater Xiaomi
    - urządzenia końcowe WiFi
    Opis problemu:
    Do switcha jest podpięty serwer, który ma przekierowania na routerze z zewnątrz na portach HTTP i HTTPS. Chciałbym wydzielić ruch na serwerze do osobnego VLAN-u, żeby ktoś w jakiś sposób poprzez serwer - z zewnątrz - za pomocą tych otwartych portów nie dostał się do jakiegoś z moich urządzeń.
    Problem:
    Brak możliwości wydzielenia VLAN-u na routerze głównym.
    Pomysł:
    Chciałbym router główny potraktować jako punkt dostępu do internetu oraz zakupić nowy router z obsługą VLAN-ów, w tym ich routingu.
    Kroki:
    - wyłączenie WiFi na routerze głównym
    - Postawienie zaraz za routerem tylko 1 urządzenia - nowego routera, który będzie się z nim łączyć.
    - uruchomienie WiFi na dostawionym routerze i wydzielenie VLAN-ów pod aktywny switch, planuję 2 VLAN-y poprzez trunking. 1 pod serwer i drugi pod resztę urządzeń podpiętych pod switch. Reszta urządzeń podpiętych pod router działa na VLAN-ie routera głównego.
    - Routowanie na dostawionym routerze utworzonych VLAN-ów na VLAN routera głównego
    Czy taka konfiguracja zapewni mi izolację ruchu do serwera?