logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Amplituner Technics SA-DA8 - wymiana potencjometru głośności, gdzie kupić?

arek_ossowski 11 Paź 2024 13:01 270 2
REKLAMA
  • #1 21258927
    arek_ossowski
    Poziom 5  
    Ocena: 4
    Cześć,

Na początku zaznaczam, że jestem w te klocki zielony jak trawa na wiosnę ;) Ale do rzeczy. W amplitunerze Technics SA-DA8 mam problem z potencjometrem głośności. Nie ma płynnej regulacji głośności od samego początku. Do ok. godz. 9 jest cisza i potem zaczyna być słychać, stosunkowo już głośno. Jak rozumiem, potencjometr do wymiany? I tu prośba, gdzie takie ustrojstwo kupić i czy laik z podstawową umiejętnością lutowania da radę ;)? Z góry dzięki za wszelkie porady.
  • REKLAMA
  • #2 21258961
    viayner
    Poziom 43  
    Ocena: 2004
    Witam,
    z twojego opisu wynika, że masz problem ze stykami/ścieżką w potencjometrze.
    Da się to naprawić i tak się robi, musisz znaleźć instrukcję serwisową/schemat i dowiedzieć się, jaki to potencjometr.
    https://elektrotanya.com/technics_sa-da8.pdf/download.html#dl
    interesuje cię strona 34 i moduł "I".
    No sprawa nieco skomplikowana, bo nie dość, że jest z silnikiem, to 6-cio kanałowy. Może dopytam, czy problem występuje na wszystkich 6-ciu kanałach?
    Rozbierz i zobacz, jak wygląda, potem użyj wyszukiwarki.
    Może da się go wstępnie wyczyścić, jak masz dostęp.
    Pozdrawiam
  • #3 21258977
    alekt77
    Poziom 40  
    Ocena: 1308
    viayner napisał:
    Rozbierz i zobacz, jak wygląda, potem użyj wyszukiwarki.
    Może da się go wstępnie wyczyścić, jak masz dostęp.

Jeśli jest tak jak Kolega Arek napisał: "jestem w te klocki zielony jak trawa na wiosnę" to niech lepiej niczego nie rozbiera a dostępu do wnętrza potencjometru brak. Potencjometr z silnikiem wlutowane w płytkę, potencjometr wygląda jak na zdjęciu. Kosztuje również niekiepsko:Link