logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak przerobić silnik pralki na prądnicę 48V do domowej elektrowni?

krystiandok 26 Lis 2024 12:13 597 2
REKLAMA
  • #1 21320390
    krystiandok
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Z góry przepraszam, że znów poruszam temat wielokrotnie wałkowany na forum, jestem ciut zielony i chcę dopytać o poradę.
    Chciałbym dowiedzieć się coś na temat domowych elektrowni wiatrowych i słonecznych, a dokładnie już mówię, o co chodzi.
    Mam kilka akumulatorów 12V, przetwornicę 3000W sinus, na dachu panel 190W i regulator ładowania MPPT.
    Jeden panel na dachu to zbyt mało do akumulatorów o łącznej pojemności 370Ah, mógłbym założyć więcej paneli, ale przy pogodzie jesiennej i zimowej zbyt dużo z nich nie uzyskam.
    Chciałbym przerobić silnik od pralki na prądnicę z magnesami neodymowymi. I teraz pytania.

1. Lepiej zostać przy 12V czy przerobić na 48V?
    2. Czy silnik od pralki można przerobić na prądnicę 48V? I w jaki sposób (ilość uzwojeń, grubość drutu). Najlepiej gdyby prądnica startowała z małych obrotów.
    3. Czy trzeba do niej jakiś regulator (na przykład trójfazowy taki jak do turbin wiatrowych?)
    4. Ile mogłoby być A z takiego silnika/prądnicy? Czy naładowałaby akumulatory?

Prąd z tego ustrojstwa byłby wykorzystywany do zasilania bramy automatycznej, oświetlenia garażu i podjazdu, ewentualnie pieca podczas braku prądu w sieci.
    AI: Jaki jest dokładny typ lub model silnika pralki, który chcesz przerobić na prądnicę?
    Tabliczka znamionowa jest zamazana, nie widać danych silnika.
    AI: Czy masz doświadczenie w modyfikacjach elektrycznych lub mechanicznych, które mogą być potrzebne do tej przeróbki?
    Jestem mechanikiem samochodowym i interesuję się elektryką, więc coś pojęcia mam w temacie.
  • REKLAMA
  • #2 21321126
    sigwa18
    Poziom 43  
    Ocena: 3326