logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak znaleźć praktykę zawodową Technik Elektronik w Zabrzu lub okolicach?

asuszenpads80pl 17 Sty 2025 13:32 345 2
REKLAMA
  • #1 21397123
    asuszenpads80pl
    Poziom 3  
    Ocena: 1
    Witam wszystkich. Jestem w 3 klasie technikum na profilu technik elektronik i od 28 kwietnia do 25 maja mam odbyć praktykę zawodową. Założenie było takie, że szkoła umawia się z jednym zakładem, który bierze wszystkich uczniów "hurtowo". Jednak w zakładzie są jakieś problemy i szkoła nie potrafi z nimi nawiązać kontaktu. Dostałem od nauczyciela listę zakładów, które ponoć mają przyjmować uczniów w dużych ilościach, ale po wysłaniu kilkunastu e-maili część zakładów po prostu nie chce techników elektroników albo w ogóle nie odpowiada. Czy może ktoś z Was wie, jak mam sobie z tym poradzić? Jestem z Zabrza, szukam czegoś najlepiej w Zabrzu, ale też okolice np. Gliwice, Bytom, Chorzów itd. Jest kilka zakładów, które z tego, co wiem, mogłyby mnie przyjąć, ale jadąc komunikacją miejską, mam do nich ponad 1 h 30 min w jedną stronę, wiec chętnie znalazłbym coś bliżej.
    Z góry dziękuję.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21397149
    OPservator
    Poziom 39  
    Ocena: 1232
    Musisz szukać.
    Praktyka zawodowa może odbywać się w ramach umowy cywilnoprawnej bez wynagrodzenia, więc rozważ w tę stronę — więcej firm będzie chętnych wziąć darmowego pracownika, niż mu płacić.
    Z moich czasów pamiętam, że to szkoła płaciła, ale nie uczniowi, a firmie, za przyjęcie ucznia na praktykę.
    Pomijając etyczność tych firm (młody, kup mi flaszkę i możesz nie przychodzić, będziesz miał zaliczone) czy kazanie praktykantowi zamiatać albo nosić kawę, bo to regularne nieetyczne zachowania.
    Przeszukaj na Elektrodzie firmy z Zabrza/okolic i napisz do nich na PW, może ktoś z naszych Cię przyjmie. :)
  • #3 21419615