logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Książki do nauki elektryki dla początkującego - co polecacie?

Michall231 23 Sty 2025 20:04 816 6
  • #1 21406768
    Michall231
    Poziom 4  
    Cześć, jestem dopiero po szkole, z zawodu jestem informatykiem. W trakcie swojej nauki miałem możliwość zdobycia uprawnień SEP i podstaw z zakresu elektryki. Chciałbym poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, dlatego moje pytanie jest następujące: jakie książki polecacie do zdobycia wiedzy, jak to wszystko działa? Aktualnie pracuję przy elektryce przemysłowej (szafy sterownicze, budujemy lakiernie). Oprócz tego, co jestem w stanie wywnioskować sam i podpytać, chciałbym się uczyć czegoś więcej, dopóki głowa jeszcze na to pozwala. Widziałem, że podobny temat był utworzony w 2014, ale może coś się zmieniło. Dzięki za pomoc.
  • #3 21406837
    Michall231
    Poziom 4  
    Większość tematów, tak jak napisałem, jest sprzed kilku lat, może na przestrzeni tego czasu wyszło coś, co ktoś bardziej poleci niż literaturę z 7 lat wstecz.
  • #4 21407019
    clubber84
    Poziom 39  
    Ocena: 1742
    Witam,
    Michall231 napisał:
    może na przestrzeni tego czasu wyszło coś co ktoś bardziej poleci niż literaturę z 7 lat wstecz

w elektryce nic się nie zmieniło od kilkudziesięciu lat, wciąż obowiązują liczne prawa elektryczne i wzory opracowane te kilkadziesiąt lat wstecz, więc podręcznik sprzed 7 lat nadal będzie aktualny.
    Polecam podręcznik "Elektrotechnika" Stanisława Bolkowskiego (czy to starsze czy nowsze wydanie).

Pozdrawiam
  • #5 21407120
    Mobali
    Poziom 43  
    Ocena: 3904
    Michall231 napisał:
    Większość tematów tak jak napisałem jest sprzed kilku lat