logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Vaillant ecoTEC plus VC DE 246/3-5 z VRC430 – jak dodać WiFi i sterowanie online?

xfquna05 18 Wrz 2025 19:00 552 4
REKLAMA
  • #1 21693866
    xfquna05
    Poziom 1  
    Witam na forum.
    Jestem nowicjuszem i chcę zadać wszystkim pytanie.
    Mam kocioł Vaillant ecoTEC plus VC DE 246/3-5 ze sterownikiem calorMATIC VRC 430, włącznie z pogodówką. Wszystko działa super, ale zachciało mi się być nowoczesnym i dołączyć do tego Wi‑Fi.
    Jaki moduł musiałbym dołączyć, lub co zamienić/wymienić, aby bez zawrotnych kosztów to zrealizować? A może ten cały biznes się nie opłaca i lepiej pozostać w XX wieku?
    Pozdrawiam wszystkich.
    Andrzej
    AI: Czy masz już w domu dostęp do Internetu i sieć Wi‑Fi w miejscu, gdzie stoi kocioł?
    Tak
    AI: Czy zależy Ci na oryginalnym rozwiązaniu od Vaillanta, czy rozważasz też inne systemy smart home (np. Netatmo, Tado itp.)?
    Vaillant
  • REKLAMA
  • #2 21732956
    robert188robert
    Poziom 4  
    >>21693866 Dołóż moduł VR33 do obsługi OpenTherm oraz dołóż EMOS P56S11 współpracujący z Tuya i EMOS poprzez Wi-Fi.
  • REKLAMA
  • #3 21733194
    PawelKotlySzczecin
    Poziom 4  
    Ocena: 4
    Cześć Andrzej (@xfquna05),

Dobre pytanie. Przejście na "smart" kusi, żeby móc zdalnie korygować krzywą grzewczą lub podbić temperaturę przed powrotem do domu.

Kolega @robert188robert podał pewną drogę (bazującą na OpenTherm i zewnętrznym sterowniku Tuya), ale jeśli chcesz zostać przy oryginalnej komunikacji eBUS Vaillanta (co osobiście zalecamy, aby zachować pełną modulację kotła i płynną współpracę z VRC 430) i dodać tylko funkcje Wi-Fi, to jest na to dedykowane rozwiązanie.