logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Mruganie lampy LED po wyłączeniu – slaby kondensator?

lu500 16 Lis 2025 19:01 270 3
REKLAMA
  • #1 21753468
    lu500
    Poziom 10  
    Cześć,

Prośba o wsparcie w odnalezieniu przyczyny mrugania lampy LED po jej wyłączeniu. Lampa za każdym razem, jak ją wyłączam, po kilku sekundach błyska (jeden raz).

Oświetlenie jest na włączniku schodowym, dodatkowo jest na pilota do zmiany natężenia światła.

Dowiedziałem się, że owo wyładowanie (błysk lampy), które zawsze występuje po wyłączeniu, to niby 'prąd', który zostaje albo w sterowniku LED, który jest w lampie, albo w połączeniu włączników (w kablach).
    Temat podobno znika po podłączeniu kondensatora, który tę energię pobierze. Nie jestem elektrykiem, nie wiem. Problem mrugania jest irytujący i chcę go szybko usunąć.
    Kupiłem kondensator jak na zdjęciu, podłączyłem zgodnie ze schematem i niestety lampa dalej mruga po wyłączeniu.

Czy wina leży w zbyt słabym kondensatorze? Jeśli tak, to jaki konkretnie ma być?

Będę wdzięczny za pomoc.

Później: wszystkie zdjęcia, kondensator, sterownik LED, lampa.

Kondensator przeciwzakłóceniowy WKSL z dwoma czarnymi przewodami
    Etykieta techniczna lampy LED z danymi napięcia, mocy i temperatury barwowej
    Sterownik LED marki Tuya zamontowany wewnątrz lampy sufitowej
  • REKLAMA
  • #2 21753813
    elktrod
    Poziom 41  
    Ocena: 1377
    lu500 napisał:
    Kupiłem kondesator jak na zdjeciu, podłączylem zgodnie ze schematem

Pokaż ten schemat...
    Pokaż tez styki LED DRIVERA na zdjęciu bo na żadnym zdjęciu ich nie widzę?
  • REKLAMA
  • #3 21753920
    lu500
    Poziom 10  
    Lampa podłączona na Wago i do nich wpięty kondensator.
    Zbliżenie na połączenie przewodów lampy sufitowej przez złączki WAGO i kondensator.
    Wnętrze lampy z podłączonymi przewodami, złączkami WAGO i kondensatorem