logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Układ schodowy na 2 lampy – gdzie podłączyć przewód neutralny i ochronny w puszkach?

szac2517 07 Lut 2026 12:22 369 17
  • #1 21831671
    szac2517
    Poziom 4  
    Dzień dobry.

Z góry zaznaczam, że instalację kładł deweloper, a ja nie jestem elektrykiem.

A co do problemu, to układ schodowy na dwie lampy: w pierwszej puszce wypuszczony był tylko fazowy i dwa korespondencyjne do drugiej puszki; w drugiej puszce mam 2 fazowe, 4 korespondencyjne do jeszcze innej puszki, 2 korespondencyjne z poprzedniej puszki i połączenie z lampą. Korespondencyjne i fazowy od lampy podłączyłem do łącznika według schematu, a nie wiem, co zrobić z neutralnym i ochronnym.
    Otwarta puszka w ścianie z przewodami i złączkami, obok trzymany mechanizm łącznika. Otwór w ścianie z przewodami i trzymany osprzęt łącznika; na górze czerwony napis „G2”
  • #2 21831679
    elktrod
    Poziom 41  
    Ocena: 1348
    szac2517 napisał:
    nie wiem, co zrobić z neutralnym i ochronnym.
    Gdy nieużywane to załóż złączki WAGO lub zaizoluj końcówki...
  • #3 21831754
    szac2517
    Poziom 4  
    >>21831679
    Jeśli neutralnego z lampy nigdzie nie podłączę, to nie zamknę obiegu i całość nie będzie działać.
  • #4 21831757
    krzysiek7
    Moderator Elektrycy
    Ocena: 1934
    Narysuj schemat (szkic), jaki masz układ przewodów i jak to łączysz, bo z tych zdjęć i Twojego opisu nie sposób czegokolwiek wywnioskować.
  • #5 21831778
    elktrod
    Poziom 41  
    szac2517 napisał:
    Jeśli neutralnego z lampy nigdzie nie podłączę to nie zamknę obiegu i całość nie będzie działała.