logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Samsung QE43Q60AAU BN44-01099A – nie włącza się, nie ma podświetlenia

dei 22 Mar 2026 21:06 168 2
REKLAMA
  • #1 21868278
    dei
    Poziom 10  
    Ocena: 9
    Pacjent to Samsung QE43Q67AAU - telewizor chodził i nagle się wyłączył. I przestał reagować na włączenie (z przycisku, pilota nie ma znaczenia). Po odpięciu płyty głównej od zasilacza nie włącza się podświetlenie, więc pierwsza diagnoza to problem z zasilaczem. Oznaczenie zasilacza BN4401099A.

Jestem totalnym amatorem. Posprawdzałem sobie bezpiecznik, warystor, kondensatory, tranzystory po stronie hot i wydaje się, że wszystko ok. Po stronie cold tak samo, diody były sprawne, tranzystory też. Moją uwagę zwróciła jedna dioda po stronie hot już po wyprostowaniu napięcia, za dużym 450V kondensatorem. Ma ona, z tego co pomierzyłem, zwarcie, ale oznaczenie na niej 8EPK42 nic mi nie mówi, jakby wewn. oznaczenie Samsunga. Czytałem, że może być to jakaś szybka dioda. Jedną nogą podłączona jest po drugiej
    (zielonej) stronie zasilacza do jakiegoś układu na 1. pinie.

Jesteście mi w stanie coś podpowiedzieć w temacie, co to może być za dioda i jaki zamiennik tu wstawić? Te zasilacze mają jakieś najczęstsze awarie i warto na coś zwrócić uwagę?

Fragment płytki zasilacza z kondensatorami, transformatorem i elementami przewlekanymi
    Zbliżenie diody przewlekanej na płytce PCB z nadrukiem „8E” i „PK42”.
  • REKLAMA
  • #2 21868333
    Telo
    Serwisant RTV
    Ocena: 2313
    Do pomiaru wylutowałeś ją czy mierzyłeś na wlutowanej.
  • #3 21868462
    lisek
    Serwisant RTV
    Ocena: 6838
    Podaj jakie układy masz na tej płytce .

Jeśli to rozwiazanie jak na rys. ponizżej to będzie dioda szybka
    - zobacz gdzie jest podłaczona katoda tej diody ... będzie jasność

Schemat blokowy zasilacza impulsowego z PFC, transformatorem i wyjściami 24 V oraz +13 V