logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

RTX 3050 Laptop - Czy zrobiłem poprawnie UnderVolting

tobiaszbaranowski6 11 Cze 2026 20:35 189 10
REKLAMA
  • #1 21919763
    tobiaszbaranowski6
    Poziom 3  
    Witam, po prostu chcę zapytać, czy aby na pewno dobrze zrobiłem UnderVolt na RTX 3050 na laptopie.

RTX 3050 Laptop - Czy zrobiłem poprawnie UnderVolting

Zegar przed undervoltingiem to około 1950 MHz, a po to około 1750 MHz.
    Jaki to dokładnie laptop (marka/model) i jakie dokładnie ustawiłeś parametry undervoltingu RTX 3050 - np. na jakim napięciu (mV) i w jakim programie to robiłeś?
    Lenovo 15arp9, jestem początkującym, więc za bardzo nie wiem i robiłem to w programie MSI Afterburner.
    Jakie masz efekty po undervoltingu: temperatury, pobór mocy, FPS/wyniki w benchmarkach i czy karta jest stabilna w grach/testach bez crashy albo artefaktów?
    Temperatura spadła w Unigine Heaven Benchmark o 9 stopni, a w BeamNG.drive o około 5 stopni.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21920245
    JuniorS
    Poziom 25  
    Ocena: 140
    Ogólnie to undervolting ma sens jeśli poprawisz bądz utrzymasz wydajność obniżając napięcie. O ile to Ci się udało to przy okazji zrobiłeś potężny downgrade wydajności... Poza tym że karta będzie chłodniejsza to wydajność spadnie.

Zegar 1950 MHz na 1750 MHz...

wykres z MSI Afterburner pokazuje że idealnie wypłaszczyłeś krzywą na poziomie około 1740–1750 MHz zaczynając już od okolic 825 mV... Ale zbyt mocno ściąłeś taktowanie. Trochę pozbawiłeś kartę jej potęcjału... Sama krzywa wygląda poprawnie technicznie, ale na moje jest za nisko. Sam kształt linii (wypłaszczenie od pewnego punktu do końca) jest wzorowy. Po prostu cały ten "stół" (płaska linia) powinien znajdować się wyżej na osi pionowej (Frequency).

Więc wyciągnij wnioski i popraw ;P