Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PIONEER DEH-P5530MP sterowanie z kierownicy w Opel

phonex 28 Dec 2005 00:08 9806 27
  • #1
    phonex
    Level 18  
    witam
    mam takiego pioneera, posiada on wyjscie z tylu na sterowanie kablowe, w aucie mam w kierownicy przyciski sterowania radiem (opel vectra B 98') i chcialbym to ze soba podlaczyc. Wiem ze trzeba zrobic drabinke rezystorowa, ale ile wyprowadzen z tego zlacza (mini jack) musze polaczyc i w jaki sposob?

    pozdr Adam
  • #3
    phonex
    Level 18  
    dzieki za info, napisze o rezultacie mojej pracy

    pozdr Adam
  • #4
    gipter
    Level 15  
    Cze..
    Nie męcz się, bo zepsujesz kierownicę i pójdziesz w koszty a pewnie masz poduszkę, to uważaj bo czasem strzela sama.
    Zaglądnij na www.piloty.pl/UNI20.html .
    Mają interface do Opla z Pioneera.
    Brałem parę razy i gada że mucha nie kuca.
    Pozdrówko
  • #5
    iNTELL
    Level 30  
    Eee tam, jak się potrafi, to da radę bez tego interfejsu, i jakoś Mnie jeszcze nigdy poduszka sama nie wystrzeliła, dziwne macie doświadczenia :)
  • #6
    Nawigator
    Level 33  
    Moim zdaniem co innego jak robi sie eksperymenty na własnym aucie to każda przeróbka jest dopuszczalna ale w aucie klienta wystrzegam się takich podmianek, bo po pierwsze jest to czasowo absorbujące i nie da się sensownie wycenić a po drugie potem klient przyjdzie przeważnie za rok bo wstawia auto do komisu i chce wstawić z powrotem fabryczne radio to po co mi awantury ze to musi tyle samo kosztować.
    Adapter wyciągnie w 5 minut i z głowy a instalacja fabryczna samochodu zostaje nietknięta.
    Pozdr. N.
  • #7
    gipter
    Level 15  
    Cze.
    iNTELL TY może potrafisz, ale po co wyważać otwarte drzwi. Navi ma racje, klient i weksel zawsze wracają.
    Pozdrówko
  • #8
    djlj24
    Car audio specialist
    Cóż w przypadku typowego radia i autka czasem warto klienta skasować więcej o 200 zł i zrobić w 5 minut. A w przypadku nietypowego warto spędzić 20 minut więcej i skasować połowę tej kasy. Wybór należy do klienta. A wysadzić poduszkę to też trzeba umieć. Przecież nawet do zakładania radia powinno się odłączać ujemną klemę ale jak to robią zakłady montujące radia to inna sprawa.
  • #9
    Nawigator
    Level 33  
    No nie wiem...
    czy w przypadku nietypowego autka coś można zrobić w 20 minut, oprócz odszukania i odkręcenia śrub lub wyrwania zatrzasków. Nawet kabli sie nie rozpozna.
    A swoją drogą czy ktoś zna logiczne wytłumaczenie dlaczego ma się odłączać ujemną (-) klemę? Przecież cała instalacja ma wspólną masę czyli powinno się odłączać plus (+).
    Pozdr. N.
  • #10
    phonex
    Level 18  
    GIPTER a ile kosztuje takie cudo?
  • #11
    djlj24
    Car audio specialist
    Heh Nawigator widocznie nigdy nie robiłeś nic w instalacji Hondy - tam jak odłączysz dodatnią klemę i ją założysz jako ostatnią to będzie niezła jazda z komputerem. Instalacja jest z odłączanym plusem przez włączniki, przekaźniki etc. Ale prawidłowy reset robi się dopiero jak odłączysz i podłączysz masę akumulatora, z plusem ten numer nie przechodzi (kiedyś z wieloma ludźmi zastanawialiśmy się dlaczego tak się dzieje i jest kilka logicznych wyjaśnień problemu).
    A nie przesadzajmy z łamaniem zatrzasków, jeżeli taki styl montażu preferujesz no to gratulacje. Rozpoznanie przewodów przecież też to jest szybka sprawa (widać co idzie do pilota), a obecnie dochodzimy do poziomu europejskiego co objawia się tym, że jeżeli autko w czasie naszej eksplotacji nie ulegnie zniszczeniu to przy sprzedaży zostawiamy radio aby lepiej to wyglądało - więc nie ma sensu demontować pilota. To moja skromna opinia i nie każdy musi się z nią zgodzić. Czy jak robicie panele drzwiowe i zabudowę pod lepsze głośniki to potem też to wyrywacie aby sobie zostawić czy idzie wraz z autkiem?
  • #12
    gipter
    Level 15  
    Cze
    djlj24 nie wiem czy wiesz, ale gadamy o Oplu ,
    a nie o Hondzie
    Phoonex - 129,00 + koszty wysyłki.
    Pozdrówko
  • #13
    djlj24
    Car audio specialist
    Heh - w Oplu reset komputera poprawny też się robi przy klemie ujemnej (wiem bo stoi u mnie w garażu Opel), tylko, że Honda się ostro buntuje a Opel co najwyżej nie będzie miał mocy i będzie więcej palił. Ale co tam za różnica. Do czasu gdy jeździ i nie zgłasza błędów to przecież pikuś.
  • #14
    Nawigator
    Level 33  
    No więc jakie są te logiczne wytłumaczenia prawidłowego resetu z klemy ujemnej skoro akumulator jako element dwukońcówkowy jest podłączony szeregowo w resztę auta czyli można mu dać wyłącznik przed lub po zgodnie z prawem Kirchoffa bo prąd z niego płynie i tak w jednym kierunku.
    Zatrzasków nie łamię i dlatego napisałem że nawet w 20 minut w nieznanym aucie nie jesteś w stanie rozeznać sposobu demontażu czy przeznaczenia kabli, chyba ze sie ma wieloletnia praktykę.
    Co do poziomu europejskiego to ubawiłeś mnie swoim optymizmem, chyba że masz na myśli poziom prywatnego importu złomu ale nie sądzę...
    Pozdr. N.
  • #15
    djlj24
    Car audio specialist
    Co do poziomu europejskiego - patrz na autka leasingowe, te zwykle giną przed 3 rokiem "życia" a jeżeli już to są dalej odsprzedawane. Nowe radia też zwykle 3 góra 4 lata chodzą dobrze a potem już się zaczynają problemy.
    Jeżeli chodzi o ujemną klemę - to prąd płynie od - do + (nośnikiem ładunku są elektrony - w metalach). A zauważ, że jak zakładasz ujemną klemę to nie ma takiego iskrzenia jak dodatnią klemą. A iskrzenie to zakłócenia (także w.cz.). Zakłócenia = problem z poprawnym resetem, dlaczego głównie w japońcach to robi problemy, bo tam się operuje na pamięci RAM (w europejczykach są to zwykle eepromy).
  • #16
    phonex
    Level 18  
    Panowie mysle ze ta dyskusja jest OFFTOPIC, odchodzicie od tematu!!!
    jak uzbieram kase kupie ten konwerter, a jak nie to przerobie drabinke rezystorowa w mojej kierownicy (jedyny minus ze przy odsprzedazy auta chce wlozyc oryginalne radio i bede musial znowu przerabiac :(
    a tymczasem zycze wszystkim Szczesliwego Nowego Roku :)
  • #17
    phonex
    Level 18  
    gipter wrote:
    Cze..
    Nie męcz się, bo zepsujesz kierownicę i pójdziesz w koszty a pewnie masz poduszkę, to uważaj bo czasem strzela sama.
    Zaglądnij na www.piloty.pl/UNI20.html .
    Mają interface do Opla z Pioneera.
    Brałem parę razy i gada że mucha nie kuca.
    Pozdrówko

    no wiec zakupilem ten interface, jednak po podlaczeniu zero reakcji, sprawdzalem na dwoch radiach, czy w radiu w opcjach sie zalacza zeby to sterowanie dzialalo czy po podlaczeniu powinno dzialac bez zadnego problemu? sterowanie mi dziala bo na fabrycznym radiu jest OK
  • #18
    djlj24
    Car audio specialist
    W Pioneerze chodzi bez problemu od razu samo z siebie. Podłączasz joy od sony i też lata. Coś widzę, że chyba przysłali uszkodzonego interfejsa - trzeba zareklamować.
  • #19
    phonex
    Level 18  
    wlasnie dzwonilem do nich, Pan zaproponowal ze przerobi mi go na wysylanie przez podczerwien, zobaczymy jak wtedy zadziala
  • #20
    djlj24
    Car audio specialist
    I to jest właśnie zaleta kupowania nowego sprzętu - masz gwarancję i pomoc w razie czego. Myślę, że w końcu wszystko ładnie zalata.
  • #21
    Nawigator
    Level 33  
    Quote:
    PIONEER DEH-P5530MP I STEROWANIE Z KIEROWNICY OPEL
    --------------------------------------------------------------------------------
    witam
    mam takiego pioneera, posiada on wyjscie z tylu na sterowanie kablowe

    napisał phonex, ale skąd to wiadomo?
    Z moich zbiorów wynika ze nie ma:
    To gniazdo z tyłu jak słuchawkowe to do telefonu (ale nie wiem jak ono działa nigdy nie podłączałem i czy to jest wejście audio czy sterowanie z telefonu).
    Tak że możesz sterować tym radiem tylko torem podczerwieni bo na szczęście ma ono odbiornik pilota. Napisz czy zadziałało po wymianie, musi być inny kabel adaptera z diodą IR na końcu.
    I sprawdzaj zawsze wcześniej gniazda w manualu bo na oko to są pomyłki...
    Pozdr. N.
  • #22
    phonex
    Level 18  
    No to wiele wyjasnia, to gniazdo to tkz. micro jack (2,5mm), a w interface jest mini jack (3,5 mm), nie sprawdzilem w instrukcji. Czyli pioneer daje micro dla zestawu telefonicznego, a mini dla sterowania (stwierdzam to na podstawie radia żony, model DEH-1530R gdzie jest mini jack i w instrukcji jest on opisany jako remote control).
    Probowalem podlaczyc interface do tego radia (1530) i takze bez odzewu,
    nic wysle i jak dostane z powrotem z dioda napisze jak dziala

    dziekuje za zainteresowanie i pomoc :)
  • #23
    phonex
    Level 18  
    interface doszedl, dziala super, firma IZOTECH stanela na wysokosci zadania, wszystko mi wyjasnili i sa otwarci na lekkie modyfikacje.
    Sprzet i sprzedajacy godni polecenia
  • #24
    patij
    Level 11  
    witam
    mam takie samo radio i Opla z przyciskami przy kierownicy. Moje pytania:
    - Czy działają wszystkie przyciski?
    - Gdzie trzeba umieścić końcówke kabla z podczerwienią: czy ma być na przeciwko radia? jaki kąt w stosunku do radia może być? Czy umieścić ją w podsufitówce, czy koło ręcznego, czy przy kierownicy?

    Może ktoś napisze, bo zastanawiam się czy jest ok i czy sam dam radę to podłączyć?

    pozdrawiam
  • #25
    phonex
    Level 18  
    co do przyciskow dzialaja wszystkie, nawet specjalnie dla mnie zmodyfikowali program zeby moje radio dzialalo jak nalezy, a diode mam pod podlokietnikiem nad hamulcem recznym
    jesli chodzi o podlaczenie to sie poprostu wpina pomiedzy kostke iso od zasilania w radiu a radio

    pozdr
  • #26
    maciej_mi
    Level 18  
    Witam! Sory za OT, znalazłem to na allegro Link Co sądzicie, zda to egzamin?

    Kolego, w działach serwisowych nie zamieszczamy linków do aukcji. [TW]
  • #27
    Nawigator
    Level 33  
    No to dokładnie o tym adapterku była mowa powyżej.
    N.