logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Polar PS 663 P BIO - bęben nie obraca się, silnik czy cewka?

wally 04 Sty 2006 23:01 3812 5
REKLAMA
  • #1 2147336
    wally
    Poziom 1  
    Witam mam problem z Polarem PS 663 polega on na tym, że pralka normalnie nabiera woby oraz wylewa ją, programator normalnie chodzi tylko bęben nie obraca się. Czy to może być spalony silnik? Bo mówiono mi że to może być również cewka. Proszę o pomoc i dość dokładny opis bo jestem kompletnym laikiem
  • REKLAMA
  • #2 2147424
    staszek1956
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    A czy wiruje?

Bo tak naprawdę ten silnik to dwa w jednym - pralka i wirówka.

Co masz na myśli pod pojęciem cewka? Czy filtr przeciwzakłoceniowy zamontowany przy programatorze?

W razie jego uszkodzenia ( przerwwy ) - teraz nie pamiętam, ale chyba nie ma wolnych obrotów, a jest wirowanie- nie mogę zajrzeć do schematów, bo syn już śpi.

Warto też sprawdzić, czy nie odłączyły się przewody od kondensatora
    umieszczonego na dole obudowy.

I koniecznie nie zapomnij wyjąć wtyczkę z gniazda :)

Pozdrawiam Staszek
  • REKLAMA
  • #3 2147492
    steryd1
    Poziom 11  
    Ocena: 4
    Sprawdz kondensator przy silniku. Odłącz kondensator od silnika i podłącz go bespośredni do gniazdka na chwilę. Potem zewrzyj koncówki kondensatora jak zaiskrzy do jest dobry jak nie to złom. Jak okarze się że kondesator jes walnięty to zmień go na nowy i praleczka powinna już śmigać.

Uwaga!!!!!!!!!!!!!
    Nie dotykaj się styków kondesatora po odłączeniu z gniazdka bo cię kopnie prąd
  • REKLAMA
  • #4 2148569
    nokia 3650
    Poziom 20  
    Ocena: 87
    witam . odkrec tyna pokrywe pralki patrzac od tej pokrywy po lewej stronie w glebi zobaczysz dwa lub jedna czesc srebrna tosa te cewki slynne wartosc 16 mikrofarad.porusztez kostke przy silniku.silnik powinien lekko buczec
  • REKLAMA
  • #5 2149351
    Pawel1812