Witam. mam taki problem, mianowicie jestem początkującym uzytkownikiem linuxa i problem tkwi w poprawnej konfiguracji internetu.
Zaczne moze od tego ze posiadam SUSE 10 karta sieciowa D-LINK dwl 520+
wiem ze na forum byly poruszane tematy z tej karty ale mnie to nie dotyczy, poniewaz samo wgranie sterownikow z xp zakonczylo sie powodzeniem. za pomocą ndiswrapper'a poprawnie zainstalowalem stery. pozniej w yascie konfigurowalem neta wg mnie zgodnie z informacjami no ale nie ma neta;/
po wpisaniu iwconfig wyskoczylo to:
IEEE 802.11b ESSID:off/any Nickname:"linux"
Mode:Managed Frequency:2.422 GHz Access Point: 00:00:00:00:00:00
Bit Rate=2 Mb/s Tx-Power:0 dBm Sensitivity=0/3
RTS thr=4096 B Fragment thr=4095 B
Encryption key:***[kod]*** Security mode:open
Power Management:off
Link Quality:84/100 Signal level:-100 dBm Noise level:-256 dBm
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:1 Invalid misc:6 Missed beacon:0
mianowicie niby wszystko wyglada ok tylko intryguje mnie jedna sprawa "Access Point: 00:00:00:00:00:00" nie wiem czy moze mam sam ustalic adres fizyczny access pointa? jesli tak to w jaki sposob?
druga sprawa to dostep do sieci jest zabezpieczony kluczem. w windowsie ten klucz ma format HEX, 64 bitowy i dlatego nie wiem jaki to bedzie w linuxie.. czy moze szesnastkowy? bo susek w polu "rodzaj klucza" nie ma formatu HEX.
PROSZĘ O POMOC.
Pozdrawiam
Zaczne moze od tego ze posiadam SUSE 10 karta sieciowa D-LINK dwl 520+
wiem ze na forum byly poruszane tematy z tej karty ale mnie to nie dotyczy, poniewaz samo wgranie sterownikow z xp zakonczylo sie powodzeniem. za pomocą ndiswrapper'a poprawnie zainstalowalem stery. pozniej w yascie konfigurowalem neta wg mnie zgodnie z informacjami no ale nie ma neta;/
po wpisaniu iwconfig wyskoczylo to:
IEEE 802.11b ESSID:off/any Nickname:"linux"
Mode:Managed Frequency:2.422 GHz Access Point: 00:00:00:00:00:00
Bit Rate=2 Mb/s Tx-Power:0 dBm Sensitivity=0/3
RTS thr=4096 B Fragment thr=4095 B