logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sony CPD-15SF2, Napięcie na katodzie czerwonej 140V, brak koloru czerwonego

jabbson 10 Sty 2006 22:21 1365 5
REKLAMA
  • #1 2167855
    jabbson
    Poziom 13  
    Ocena: 1
    Witam forumowiczów,
    Jestem zielony w temacie monitorów.
    Wiem tylko że chodzą na wysokich frequencyjach. :)
    Monitor nie wyświetla czerwonego koloru.

Sprawdziłem już przewód sygnałowy i jest dobry.
    Blok RGB zbudowany przy uzyciu preamp LM1207N. Na wyjściach podwójne tranzystory Q101-Q105 (po co?) i wzmacniacze końcowe "przeciwosobnie" Q104 - Q103 na radiatorach: z jednej strony do +b z drugiej do masy a pośrodku katody RGB. - tak w skrócie wygląda aplikacja.

Zmierzyłem też napięcia na katodach i tu ciekawe: katoda green 83V DC, katoda blue 82V , a katoda red 140V DC.
    Co może być przyczyną uszkodzenia i czy mógł polecieć preamp przy tym? Czy warto podmieniać ścieżki sygnałów R z G żeby sprawdzić kineskop, skoro znamy wartości napięć na katodach ??

dzieki za podpowiedzi ,
    niech prąd będzie z wami...
  • REKLAMA
  • #2 2168288
    Pegelmesser
    Poziom 23  
    Ocena: 36
    nie wiesz czy monitor nie wyswietla koloru czerownego bo nie sprawdziles jak swieci OSD i check signal.
  • REKLAMA
  • #3 2168843
    jabbson
    Poziom 13  
    no nie działa czerwony, w osd jest tylko niebieski i biały, i to białe jest sino-zielone. JAk podłączyć do komputera i wyświetlić kolorowe plamy to jest zielona i niebieska, a tam gdzie czerwona powinna być jest czarna plama.
    tranzystory w końcówce mocy sprawdzałem multimetrem i są wporządku - chyba. Podczas pracy któryś zostaje wysterowany i podaje na katode pełne napięcie +B = 140V.
    Mam oscylogramy ale na moim schemacie nie widać w których miejscach powinny występować :/.