logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Miernik DT830B – jak mierzyć napięcie, natężenie, opór i testować diody?

Wlepa 22 Sty 2006 20:00 12220 7
  • #1 2207890
    Wlepa
    Poziom 2  
    Witam. Jestem baaardzo początkującym elektronikiem i uzytkownikiem tego forum. Mógłby ktoś opisać mi, jka na tkaim mierniku http://allegro.pl/show_item.php?item=82439010 zmierzyć:

a) napięcie prądu
    b) natężenie prądu
    c) opór rezystora [jeśli sie da]
    d) i jak testowac na tym mierniku diody, bo pisze ze sie da

Z góry dziekuję za wszytskie odp.

Ten dział wydał mi się najlepszy na tego typu pytania.
  • #2 2207977
    _PREDATOR_

VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2312
    Witam Nowego Kolegę
    To wszystko będziesz miał w instrukcji po kupnie miernika, obsługa jego jest niezwykle prosta.
    Polecam:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic399092.html#2025497
    I wiele innych, wpisz tu DT830B i masz potrzebne Ci informacje:
    szukaj
    Konto firmowe:
    ELMAX
    Małe Przedmieście 20/4, Olesno, 46-300 | Tel.: 535 XXX XXX (Pokaż) | Strona WWW: http://ftp.interka.pl/~elmax/about.php
  • #3 2207992
    inkognito09
    Poziom 29  
    Ocena: 155
    Hmmm..... czy on taki profesjonalny, to ja bym nie powiedział.... Mniejsza o to.

Napięcie, ustawiasz sobie na V DC (dla prądu stałego) lub AC (dla prądu przemiennego). I podłączasz równolegle do źródła. Masz tam, sobie jakieś zakresy np. do 20V, najczęściej używane przez początkujących.

Natężenie, W SZEREG z układem, którego pobór prądu badasz. Do mierzenia ponad 200mA, trzeba przełożyć jedną z nóg ( środkową ) piętro wyżej.

Opór, masz tam omy, mam powalony internet explorer i nie mogę ci wysłać jak wygląda znaczek. Grecka literka omega. Po prosu na chama przykładasz do nóżek rezystorka.