logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Monitor Philips Brillance 17A - wymieniony BU2527AF na BU508AF, obraz zwęża się

sokolowski 29 Sty 2006 20:28 1374 9
REKLAMA
  • #1 2234854
    sokolowski
    Poziom 13  
    Ocena: 5
    Dostałem ten monitor .Uszkodzony był BU 2527AF.Podmienilem na BU 508AF.Wystartował ale po 2minutach obraz zaczął zwężać się aż do wygaśnięcia i tak cyklicznie się pojawia i znika.Wyjąlem cała płytę i po podłączeniu na żarówce przetwornica zastartuje i się wyłącza.W momencie startu pojawiają się napięcia na wtórnej stronie.Nie ma już cyklicznej pracy tylko cisza.Żeby pojawiło się napięcie trzeba wyłączyć z sieci i po chwili włączyć .Doradżcie co z tym problemem zrobić.Nie jestem profesjonalistą.Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  • REKLAMA
  • #2 2234907
    bako
    Poziom 16  
    Ocena: 18
    Witam,

miałem takie dwa monitorki w naprawie (ze 2 lata temu)

objawem jest zweżanie obrazu (jak piszesz) z przyczyny zbyt słabego wysterowania bazy tranzystora odchylania H, tranzystor sie coraz bardziej nagrzewa i efekt coraz bardziej się nasila aż do całkowitego zaniku dochylania H, i tak cyklicznie.
    Powodem jest wyschniety kondensator (bodajze 1u/100V) po pierwotnej stornie transformatora sterujacego tranzystorem końcowym odchylania H.
    (założ najlepiej 2,2u/100V, i koniecznie wymień tranzystor na oryginalny lub o zblizonych parametrach ten BU508 jest zasłaby i zawolny)

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 2239554
    sokolowski
    Poziom 13  
    Chwilowo dziękuję za podpowiedż. Zamówiłem dzisiaj części.
  • #4 2248812
    sokolowski
    Poziom 13  
    Dzisiaj zamontowałem elementy jakie wytypowałeś i dalej to pulsowanie tyle że nie ma teraz obrazu.Bu nie pali.Nie mam schematu do niego i nie wiem jak mam się po nim poruszać.Nie znam napięć wyjściowych przetwornicy itd.Jeśli ktoś śledzi ten temat to proszę o podpowiedzi.Dzięki.