logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wzmacniacz na TDA 2030 - głośnik buczy, co sprawdzić?

testament 08 Maj 2003 17:49 1597 4
REKLAMA
  • #1 204004
    testament
    Poziom 12  
    Ocena: 1
    cześć! jestem początkującym elektronikiem. Zrobiłem wzmacniacz na układzie TDA 2030 (na podstawie schematu ściągniętego z opisem scalaka) i nie działa głośnik buczy i nic, co mam zrobić ????
  • REKLAMA
  • #2 204034
    chief
    Poziom 22  
    Ocena: 40
    Jakie masz zasilanie tego wzmacniacza. Po podłączeniu sygnału tylko buczy czy jest również dzwięk w głośniku.
  • REKLAMA
  • #3 204114
    TM85
    Poziom 27  
    Ocena: 150
    No i czy są objawy typu grzanie, dymienie :) itd. Układ scalony powinien w zasadzie wystartować od razu - nie trzeba go uruchamiać. Posprawdzaj jakość połączeń na płytce, sprawdź również elementy bierne. W mądrych książkach pisano że większość uszkodzeń bierze się z niecierpliwości - zanim układ podłaczysz pod napięcie należy sprawdzić poprawność montażu 10 razy inaczej mogą być fajerwerki. :)
    Jeśli wszystko jest zmontowane ok, zasilanie ok i nie działa + grzeje się+ napięcia na wyjściach inne niż U/2 to scalak raczej na złom. :(
  • REKLAMA
  • #4 204184
    Tremolo
    Poziom 43  
    Ocena: 496
    Inaczej sprawdź bo sa dwie wersje zasilania symetryczne i niesymetryczne. Jeśli masz symetryczne a podłączysz niesymetryczne to padnie albo będą takie objawy jak Twoje. inne pytanko czy masz tam kondensatory filtrujące napięcie i czy nie masz zimnego lutu przy kondzie wejściowej? Zewrzyj wejście do masy, jeśli na wyjściu buczyc nie przestanie no to spróbowac na spokojnie od poczatku...
    Pomogłem? Kup mi kawę.
  • #5 204196
    capoeira
    Poziom 19  
    Ocena: 1