logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrealizować inkrementację zmiennej w przerwaniu INT0 na ATtiny2313?

klop07 02 Lut 2006 12:05 3672 4
REKLAMA
  • #1 2248875
    klop07
    Poziom 13  
    Ocena: 2
    Witam.

Natrafiłem na pewien problem, a jestem raczej początkującym "programistą" mikrokontrolerów. Mianowicie chodzi o to, aby podczas przerwania wartość zmiennej została podniesiona o jeden, a następnie jeżeli osiągnie wartość np. 6 została wyzerowana. W dalszej części programu w pętli Do...Loop były by umieszczone instrukcje warunkowe IF warunek THEN.

Od strony praktycznej miało by to wyglądać mniej więcej tak:

--zmienna jest wyzerowana i wykonuje się warunek jeśli zmienna = 0 to coś tam.
    --następuje przerwanie, do zmiennej zostaje dodane 1 i wtedy wykonuje się warunek jeśli zmienna = 1 to coś tam.

--program wykonuje cały czas warunek jeśli zmienna = 1 to coś tam
    --znowu następuje przerwanie, do zmiennej zostaje dodane 1 i zmienna ma wartość 2
    --i znowu jeśli zmienna = 2 to coś tam
    --taka sytuacja powtarza się kilka razy, dopuki zmienna nie osiągnie wartości granicznej, po której zostaje wyzerowana i cały proces zaczyna się od nowa

Głównym problemem jest dla mnie skonfigurowanie przerwania i deklaracja całej procedury dodawania, instrukcje warunkowe to nie problem, chodzi tylko o zdekarowanie i konfigurację procedur dotyczących przerwania, oraz wprowadzenia zmiennej do głównej pętli, w której znajdują się instrukcje warunkowe

Szukałem tu i tam, ale nie znalazłem nic, co by mi pomogło.

Pozdrawiam
    Łukasz
  • REKLAMA
  • #2 2248930
    maxiu25
    Poziom 16  
    Ocena: 3
    na baskomie sie nie znam ale sprobuj zrobic tak