Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Frontera złącze diagnostyczne

Jolapyta 09 Feb 2006 11:35 6458 13
  • #1
    Jolapyta
    Level 2  
    Poszukuję schematów do Opla Frontery (najchetniej) lub informacji w jakiej kolejności podłączyć przewody wysokiego napięcia (te wychodzące od świec żarowych) rozłączyłam aby je sprawdzić i ..no właśnie ..ale nie jestem blondynką co to to nie :)
  • #2
    A.G.
    Level 15  
    Witam Jolę!!!

    Jestem przerażony tym pytaniem bo coś tu jest nie tak.
    Pomieszałaś dwa typy silników - diesla i benzyniaka - kocioł z balią.
    Świece żarowe występują w dieslu i nie ma tam znaczenia kolejność zapłonu.
    Natomiast w silniku benzynowym przeważnie jest kolejność zapłonu 1,3,4,2, ale musisz wiedzieć który kabel jest pierwszy (połączony z pierwszym cylindrem). Jest prawdopodobieństwo że kopułka ma oznaczenia i wtedy jest po problemie.
    Jolu jednak upewnij się jaki masz pod maską silnik - benzynowy czy wysokoprężny (DIESEL). Tylko w dieslu występują świece żarowe.
    Jeżeli to jest silnik wysokoprężny to świece żarowe powinny być na 12V.
    Jeszcze jedno co mogę na tę mieszaną informację Tobie podpowiedzieć - najdłuższy przewód powinien sięgać najdalszej świecy a najkrótszy najbliższej świecy.
    Jeśli to zbyt mało wiedzy dla Ciebie to pytaj, z pewnością sobie z tym problemem poradzimy.

    Ps.
    Jestem zaskoczony że dziewczyna próbuje naprawiać pojazd.
    Napisz jak poszło.

    Pozdrawiam
    A.G.
  • #4
    Jacek79
    Level 37  
    myśle że na naprawe mozemy sie umówić, a na kawe napewno
    wiec czekam na informacje jak idzie z tym samochodem :)
  • #5
    A.G.
    Level 15  
    Witam!

    He!He!
    Ale chłopcy się podniecili...........
    Może jednak to tylko kamuflaż gdyż jakiś gostek wstydzi się swojego dyletanctwa.

    PANOWIE Czy Was POGIEŁO?
    Ktoś o coś pyta a wy odrazu na randki chcecie latać - WSTYD !!!
    Maniaki seksualne.
    Randki to nie temat dla elektrody i jeszcze moderator to robi - Fe
    Obniżacie poziom tego forum.

    A.G.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Jacek79
    Level 37  
    dlatego należy udzielić pomocy w fachowej formie pani która znalazła to forum i jej oczekuje. Bądzmy profesjonalistami i spelnijmy nasze zadanie.
  • #8
    jarek_car
    Level 17  
    Jacek ty mi nie podbieraj klientki i kawy z rodzimego rynku:D
    a ty Elektrit Brutusie też przeciwko mnie - polecasz Jacka i pozbawiasz mnie kawy :D:D
    a tak poważnie to P. Jola chyba u mnie bywała szarą fronterą i jak mogę pomóc to zapraszam

    Dodano po 26 [sekundy]:

    Jacek ty mi nie podbieraj klientki i kawy z rodzimego rynku:D
    a ty Elektrit Brutusie też przeciwko mnie - polecasz Jacka i pozbawiasz mnie kawy :D:D
    a tak poważnie to P. Jola chyba u mnie bywała szarą fronterą i jak mogę pomóc to zapraszam
  • #9
    Jacek79
    Level 37  
    Jarek dawno niewidzialem cię na forum i już myślalem że wyjechałeś na karaiby wiec chcialem pomóc w dobrzej wierze
    już wiecej niebęde wchodził na twoje podwórko (do czwartku bo ide na piwko do kwadransu) :) :)
  • #10
    jarek_car
    Level 17  
    bywam bywam , ale mam coraz mniej czasu przybył mi w domu 6 miesięczny przyszły elektryk i zabiera mi większość czasu, ale czasem staram sie pomóc.
    pozdrawiam i polecam się na pzryszłość
    jarek
  • #11
    A.G.
    Level 15  
    Witam ponownie.

    Czy to jest GG czy Elektroda czy może jeszce magiel lub bazar.
    To wszystko nie jest związane z tematem i nie trzyma się regulaminu.

    Cytuję:
    ...Bądzmy profesjonalistami i spelnijmy nasze zadanie.
  • #12
    Jolapyta
    Level 2  
    kawa kawą a schematów panowie nie proponują... zapomnijcie na chwile o hormonach (o ile to wogóle mozliwe) i pomozcie, bo sobie poradzic nie mozemy, a propos mojego pytania, istotnie moja Fronterka nie ma świec żarowych ponieważ kupuję jej benzynkę, dodam jeszcze, że nic nie pomogą mi cyferki 1,3,4,2 ponieważ nie mam opisanej tej "kopułki" o której napisał Pan z Żoliborza (a wiem bo nawet sama sprawdziłam kiedy pokazywał mi brat) ...chyba powinnam napisać chłopak bo znowu będziecie proponować kawkę (wrodzona kobieca złośliwość) :) ;)
    pozdrawiam serdecznie
    Jola
  • #13
    A.G.
    Level 15  
    Witam!

    Miła Jolu nie sądzę abyś sama sobie poradziła ale przy pomocy brata lub kumatego CHŁOPAKA może coś z tym fantem da się zrobić.

    1. Musisz ustalić sprężanie na pierwszym cylindrze (od strony paska rozrządu). Aby to zrobić trzeba wykręcić świecę zapłonową pierwszego cylindra (możesz wykrecić wszystkie bębzie łatwiej obracać wałem korbowym silnika). Jeżeli jest taka możliwość to zatykasz otwór świecy palcem i obracazs wałem w prawo i gdy poczujesz że ciśnienie unosi Ci palec do góry to wtedy bierzesz jakiś sztywniejszy drut i wkładasz go w otór świecy. Obracasz dalej wałem i patrzysz kiedy będzie on maksymalnie wypchnięty do góry. To już prwie wszystko
    2. Zdejmij kopułkę z aparatu zapłonowego i przyjzyj się jak wygląda w środku palec rozdzielazca (takie coś pomarańczowe zbliżone do koloru kopułki z mosiężnym stykiem obracające się dookoła osi). Jak poruszysz wałem w prawo to zrozumiesz o co mi chodzi. Kierunek w którym jest zwrócony palec powinien wskazywać biegun w kopułce pierwszego cylindra - ten kabel podłączamy do świecy zapłonowej pierwszego cylindra. Palec rożdzielacza zapłonu może obracać się w prawo lub lewo, to ustalisz w trakcie obracania wałem.
    3. Kolejność podłączenia kabli wysokiego napięcia zgodnie z obrotem palca rozdzielecza.
    Na kopułce obrotowo 1.2.3.4. odpowiada rzędowo 1.3.4.2. na silniku to znaczy 1-1; 2-3; 3-4; 4-2.
    Silnik powinien zagadać

    Pozdrawiam
    A.G.

    Ps.
    Napisz jak poszło i pytaj jak czegoś nie rozumiesz.
  • #14
    User removed account
    User removed account