Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przekładnik prądowy ????

przemox1 09 Lut 2006 12:24 6053 2
  • #1 09 Lut 2006 12:24
    przemox1
    Poziom 2  

witam potrzebuje coś na temat przekładników prądowych, jestem laikiem w tych sprawach a mam napisać referacik na temat przekładniów , czy ktoś zna jakies strony, linki do takich informacji, chodzi mi o jakies podstawowe informacje , jakies schematy czy charakterystyki ??? bardzo mi na tym zależy

0 2
  • #2 09 Lut 2006 23:44
    Marek Rozenblut
    Poziom 11  

Witam. Temat bardzo szeroki. Przekładniki dzielimy na prądowe i napięciowe. Mam omówić prądowe?
    Przekładnik (PP) składa się z rdzenia i dwóch odizolowanych od siebie uzwojeń: pierwotnego i wtórnego. W uzw. pierw., którego końce oznaczone są K i L, płynie prąd wtórny. W uzw. wtór. ,którego końce ozn. są k i l, płynie prąd wtórny. Jeśli w uzwojeniu pierw. prąd płynie od zacisku K do L, to w uzwojeniu wtórnym kierunek przepływu prądu jest od zacisku l do k. Prąd znamionowy wtórny ma wartość 5A, ale i spotykamy także 1A. Obwód wtórny PP powinien być stale zamknięty. Jeśli podczas pracy PP, przypadkowo zostanie otwarty jego obwód wtórny, to powstaną przepięcia, których szczytowa wartość wynosić będzie od kilku do kilkunastu kilowoltów. Napięcie to jest niebezpieczne dla obsługi i urządzeń, powodując uszkodzenia uzwojeń PP i przyłączonej aparatury. Z tego powodu, listwy zaciskowe, do których przyłączane są obwody wtórne PP są tak zaprojektowane, aby można było zwierać na nich obwód wtórny każdego przekładnika.
    W celu zabezpieczenia ludzi i maszyn przy przebiciu izolacji obwodów pierwotnego i wtórnego, stosuje się uziemianie obwodu wtórnego, ale tylko w jednym miejscu ze względu na możliwość fałszowania pomiarów.
    PP montowane wobwodach głównych nazywamy głównymi. Natomiast PP montowane w obwodach wtórnych nazywamy pomocniczymi.