logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Unitra WS 304 S ---> wymiana tranzystorów i kondensatora.

baksie 10 Lut 2006 11:35 7614 16
REKLAMA
  • #1 2284177
    baksie
    Poziom 11  
    Witam.
    Posiadam wzmacniacz Unitra WS 304 S.
    Cały czas paliły mi się tranzystory więc zaniosłem do znajomego fachowca a jak to z nimi, nie spieszy im się. ;)
    Leżał tam ponad pół roku i koleś go nie zrobił.

Więc dzisiaj podjąłem się własnej próby. :)

Powiedział mi, że trzeba wymienić tranzystory na mocniejsze:
    z BDP285 na BD911
    z BDP286 na BD912
    i podobno kondensator taki duży (uwaga jestem strasznie początkującym ale potrafię lutować. :D)

Kondensator :
    ELMA
    02/T-S
    2x4700 uF 40V
    25/060/2183r.
    WT-80/L-171-009
    W nim podobno jest spalona jedna strona. Czym mogę zamienić tylko tę jedną stronę i gdzie to przylutować?
    No i oczywiście jakim kondensatorem mogę zastąpić ten?

Dodałem plik schematu zaczerpnięty z forum.
    Załączniki:
    • ws_304s.rar (3.02 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 2284369
    bartol89
    Poziom 11  
    witam.
    Niestety nie da sie przlutowac jednej strony kondensatora :) musisz wymienic go na nowy. to nie jest duzy koszt.... Jesli nie jestes zadnych audiofilem. to wymien na obojetnie jaki tylko zeby mial 4700uF i 40 V. Najlepiej wymien oba... z wymiana nie ma psoblemy trzeba przylutowac dwa kabelki, te same to sa przy starych... przy wymianie tranzystorow pamietaj zeby byly tych samych parametrow. jesli beda inne licz sie z wymiana trnsformatora. podrawiam . narazie :)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 2284423
    humek
    Poziom 32  
    Ocena: 164