logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki transformator 24V wybrać do mojego urządzenia? Cena i miejsce zakupu

Erem 20 Lut 2006 21:36 1431 6
REKLAMA
  • #1 2327742
    Erem
    Poziom 10  
    Ocena: 2
    Witam
    Jestem laikiem i nie bardzo wiem jaki tranformator by był najlepszy.
    Wiem że powinien być 24V.Zamieszczam zdjęcie aby było wiadomo o czym mowa. Ile może takie trafo kosztować i gdzie najlepiej kupić?
  • REKLAMA
  • #2 2328478
    kreslarz
    Poziom 35  
    Ocena: 460
    Witam!
    Najprostszym rozwiązaniem jest tzw. transformator bezpieczeństwa. Używane są np. w warsztatach samochodowych do zasilania przenośnych lamp kanałowych i w wielu innych zastosowaniach przemysłowych.
    Innym rozwiązaniem jest zakup transformatora np. toroidalnego 230/24 V o mocy przenoszenia 40 W. Jeżeli nie będzie takiego w okolicy, to można zakupić dwa transformatory (ale zwykłe - nie elektroniczne!) do zasilania żarówek halogenowych i połączyć ich uzwojenia pierwotne równolegle, a uzwojenia wtórne - szeregowo. Wystarczą tu w zupełności transformatory o mocy przenoszonej 20-25 W.
    Transformatory do halogenów można zakupić w sklepach z sprzętem oświetleniowym, transformatory bezpieczeństwa również, natomiast inne w sklepach z częściami elektronicznymi ( są również wysyłkowe). Np.
    www.tme.com.pl i wiele innych miejsc.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 2331822
    Erem
    Poziom 10  
    Dzieki!
    Jutro zobacze ile kosztuja takie transformatory w Opolu.
  • REKLAMA
  • #4 2333979
    Erem
    Poziom 10  
    Przeraziłem się! Za trafo krzyczą 30zł! Ma 20W więc chyba nie może być.
    A jeżeli będzie miał to 20W to cewka będzie sie grzała czy trafo sie zjara?
    Mi chodzi tylko aby na 12h otworzył sie.

A można w jakis sposób przystosować stary zasilacz od komputera?
  • #5 2335981
    kreslarz
    Poziom 35  
    Witam !