logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

AT89C2051 i Visual Basic 6: komunikacja RS232 PC–mikrokontroler, przykład kodu

scal12 06 Kwi 2006 17:57 1410 5
REKLAMA
  • #1 2500067
    scal12
    Poziom 19  
    Ocena: 52
    Witam szanownych kolegów i na wstepie pozdrawiam.
    Mam następujacy problem,jestem poczatkującym programistą i dopiero sie ucze pewnych rzeczy,moj problem polega na tym,że chciałbym napisac prosty program w visual basicu 6,bo ten język w miare znam,w którym np.napisanie jakiegos zdania w polu tekstowym powodowało by wysłanie poprzez port rs232 do uP AT89c2051 i wyswietlenie go na LCD, i odwrotnie, gdy uP dostanie sygnał na wybrany pin np:zwarcie do masy wysle sygnał do komputera (do naszego programu) i w odpowiednim polu wyswietli jakis tam komunikat.Program do uP moge napisać tylko w Bascom-ie bo tez go troche znam.Szukam i szperam na forum juz od jakiegos czasu i jakos nie moge tego wszystkiego złożyc do kupy,a są tu naprawde nieźli szpece w tym temacie,jak by ktoś mógł mi pomóc i napisać przykładowy program w VB6 i program do procka w Bascom-ie to bede naprawde wdzięczny lub może za punkty by ktoś coś takiego mi napisał. Dziękuje i pozdrawiam
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2501404
    szymtro
    Poziom 30  
    Ocena: 59
    Za punkty - nie, przynajmniej nie ja.

Ale cos pomóc mogę. Zrealizowałem już parę projektów uC + vb6 i jakoś one działają.

Może zacznijmy od samego uC.
    Jeżeli był by to asm (bascom + zaawansowany bascomowiec) to zrobiłby to na dwuch tablicach które wyrażały by bufor odbioru i nadawania
    np rs_tx_bufor(12) as byte i rs_rx_bufor(12) as byte

Można by to też zrobić z print i input ale ja jakoś nie mam przekonania do tego.

Na poczatek poszukaj moich ostatnich postów w tym dziale. Odpowiadałem koledze jak zrobić to na tych dwuch tablicach i właśnie w bascomie i na 89c2051 używajac przerwania rs.