Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z odpalaniem - Omega 2.0 DTI 16V

10 Kwi 2006 13:14 5461 20
  • Poziom 10  
    Cześć grupowicze
    Posiadam Omegę B 2.0 DTI 16V silnik ECO TEC (po faceliftingu - nazywana
    OMEGA C)
    Mam problem z odpalaniem przy zimnym silniku
    Zimą nie miałem problemu, ponieważ świece żarowe załączają się przy
    temperaturze poniżej 3 stopni C i odpalał nawet przy mrozie -28 stopni.
    Teraz przyszła wiosna, a odpalać przy zimnym silniku nie chce.
    Kopci z rury i np dzisiaj odpalił, ale dopiero po "dobrych" 5 minutach.
    Kręcić kręci, ale zaskoczyć nie chce.
    Słyszałem taką opinię o tym silniku, że świece zapalają się poniżej 3
    stopni, a konstruktorzy przyjeli, że powyżej 3 stopni silnik powinien
    odpalić bez świec. No i teraz wiosną świece się rano nie załączają i silnik
    nie zapala.
    Czy ktoś miał coś podobnego, czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym
    silnikiem???
    HELP
    kipol
  • Poziom 19  
    Jas Bym sięszybko udał do serwisu opla, szkoda tak katować samochód. Pozdrawiam
  • Specjalista AGD
    Bzdura!!!
    Silnik nie ma prawa zapalić jak nie nagrzeją się świece.Nawet po dłuższym postoju powinny załączyć grzanie.
    Ja proponuję abyś zdjął zasilanie na świece i dołożył 12v z akumulatora na jakieś 5-7 sekund (rano) i wtedy zapal.Zobaczysz jaki będzie efekt.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    zgadza się jak napisałeś na początku przy tej temperaturze silnik musi zapalić bez pomocy świec żarowych. jeżeli nie zapala jedż do mechanika.
  • Poziom 10  
    Byłem u mechanika, który pracował kiedyś w oplu i na dzień dobry powiedział mi, że taka jest wada tego konkretnego silnika, że świece zapalają się tylko poniżej 3 stopni, a powyżej nie zapalają się. Niby konstruktorzy doszli do wniosku, że powyżej 3 stopni silnik poradzi sobie bez świec.... no i sobie nie radzi ;-((
    kipol
  • Poziom 25  
    Probowales podpinac +12V prosto z aku jak napisal luk_jag? Jezeli autko normalnie zapali to musisz oszukac czujnik temp. zeby komputer myslal, ze jest ponizej 3 stopni. Ewentualnie zamontowac oddzielny uklad, ktory bedzie podgrzewal swiece, ale mysle, ze pierwsze rozwiazanie jest lepsze. Czy jak jest cieply to pali dobrze?
  • Poziom 10  
    Masz rację muszę oszukać czujnik, ale czujnik zapewne działa też podczas pracy silnika i między innymi od niego zależy ilość podawanego paliwa, więc czujnik ten muszę oszukiwać pewnie tylko w momencie rozruchu.
    A odpowiadając na Twoje pytanie, to ... Tak przy ciepłym silniku odpala momentalnie.
    pozdr
    kipol
  • Poziom 25  
    A odpowiadajac na moje pierwsze pytanie?
  • Poziom 10  
    Nie nie próbowałem, ale sprawdzę dzisiaj po pracy, albo jutro rano.
  • Poziom 10  
    luk_jag

    póki co odłączyłem zasilanie ze świec i efekt był taki sam jak zawsze rano.
    po 4 próbach odpalił bez świec .. no i oczywiście kopcił jak zawsze.
    muszę jeszcze podać zasilanie bezpośrednio na świece i wtedy odpalić, ale póki co nie mam kabli, żeby to spróbować
    pozdr
    kipol
  • Poziom 15  
    witam
    podlacz przekaznik zasilany z przekaznika rozrusznika, ktory zalaczy obwod do czujnika temperatury zwiekszony o 1k bedzie ok.
    moze troche chaotycznie napisalem ale chyba bedziesz wiedzial jak to zrobic.
    powodzenia adam
  • Poziom 10  
    No trochę nie rozumię, ale to pewnie dlatego, że nie znam się zbytnio na samochodach, ale przekażę to info mojemu mechanikowi.. cokolwiek to znaczy;-))
    chyba, że chciałoby się Tobie wytłumaczyć mi dokładniej
  • Poziom 12  
    Witam. Juz kiedyś opisywałem ten problem ale moge jeszcze raz.

    Dodano po 12 [minuty]:

    świece grzeją do 50 stopni temp silnika a kontrolka na liczniku zaświeca sie tylko do 5 stopni temp silnika. jest wada fabryczna w tych silnikach w układzie zasilania, jeżeli przewody przelewowe sa popękane na końcach to paliwo po kilku godzinach cofnie sie do zbiornika i pompa i filter sie zapowietrza. dzieje sie tak bo przelewy odprowadzaja paliwo bezpośrednio do przewodu zasilajacego.Moja rada wymień przelewy.jezeli to nie pomoze to jest jeszcze kilka innych rzeczy do sprawdzenia.Ale 90procent usterek tego typu wtych silnikach to przelewy.pzdr.
  • Poziom 10  
    Umi
    ale jak w tym momencie wytłumaczyć fakt, że 2 dni temu było poniżej 3 stopni i na sekundę zaświeciła się kontrolka świec żarowych, no i w tym momencie odpalił od "pierwszego kopa"??.
    pozdr
    kipol1
  • Poziom 17  
    taki sam problem ma bmw5tds,octavia,tylko ze octavia nie pali w zakresie temp 70st.c,opisywalem juz jak rozwiazac ten problem w prosty i skuteczny sposob.silnik nie chce zapalac bo zuzyty lub uszkodzony jest czujnik poczatku wtrysku w pompie.....w octawi trzeba wpiac sie w przewod z czujnika temp kol. brazowo niebieski i zastosowac przekaznik za 11zl.1 z przewodow przekaznika zamykajacuch obwod podlaczyc do masy,drogi to zalezy od marki auta...octavia-alternator(cienki czerwony przewod)felicja czujnik cisnienia oleju....swiece grzeja wtedy nie zaleznie ob sygnalu z czujnika temp,ale po uruchomieniu przekaznik zamyka obwod i sterownik otrzymuje poprawny sygnal z czujnika temp.wiec za 11zl i okolo 45min. mozna usunac skutecznie problem.regeneracja pompy za min800zlociszy,i tez skuteczna ale poco?????gg5935472
    pozdro
  • Spec od samochodów
    silnik powinien zapalić bez świec przy obecnych temperaturach. jeśli chodzi o punkt załączenia się świec (5 st) to jedź do Mikołajczaka na Techa i poproś o zmianę oprogramowania sterownika silnika- wprowadzono nowy soft do tych silników - ale nie spodziewaj się cudów - poprawia on głównie "kulturę" rozruchu i pracy na zimnym silniku. wtedy świece załączaję się kilka stopni wcześniej.
    W twoim jednak przypadku podejrzewam że problem moąe tkwić w ukł. paliwowym. Jeśli naprawdę kręcisz 5 min - to oznacza że zapowietrza się ukł. paliwowy. Sprawdź przewody powrotne tzm wymień je jeśli zobaczysz że są chociaż odrobinę wilgotne.
    pozdrawiam jarek
  • Poziom 10  
    Dzięki bardzo
    na sobotę umówiłem się z mechanikiem, który mówił to samo co Ty. Jak będę po wszystkim, to dam info, co się działo.
    A nie wiecie ile może kosztować wymiana przewodów paliwowych powrotnych.;-)
    pozdr)
  • Spec od samochodów
    u mnie (ASO) ok 150 cała wymiana - przewody i robota
    jarek
  • Poziom 10  
    jarek_car napisał:
    u mnie (ASO) ok 150 cała wymiana - przewody i robota
    jarek


    wymieniłem przewody powrotne i prawie nic nie pomogło
    diagnoza mechaników z ASO była taka sama, ale wymiana nie dała do końca spodziewanego efektu. dodatkowo wymienili płytki pod wtryskiwaczami, ale efekt jest nadal taki sam, chociaż może nie odpalam już za 10-tym razem, a 3-4 razem.
    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły??

    ps
    jarek
    u ciebie nie jest wcale drogo, powiedziałbym nawet całkiem normalna cena ;-)