logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak skonfigurować sieć LAN między dwoma komputerami z Windows 98?

Ktoś12 16 Kwi 2006 13:52 2492 14
  • #1 2534091
    Ktoś12
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Witam

Na wstępie zaznaczam, że w sprawach sieci jestem kompletnym laikiem (z chęcią podszkolenia się w tej dziedzinie), więc proszę o wyrozumiałość

Połączyłem sobie dwa kompy za pomocą skrosowanej skrętki. Komputer 1 (serwer) system Windows 98, dwie karty sieciowe:
    Karta WLAN łącząca z netem i karta LAN łącząca z drugim kompem.

Komputer2 system Windows 98 jedna karta LAN.

Konfiguracja:

Komp 1
    Nazwa: pc1
    Grupa robocza: DOM

Karta WLAN
    Adres IP: 10.5.6.169
    Maska podsieci: 255.255.255.0
    Brama: 10.5.6.1

Karta LAN
    Adres IP: 192.168.0.1
    Maska : 255.255.255.0
    DNS podobno nie trzeba nic wpisywać i tu jest problem, ponieważ w to miejsce automatycznie wpisują się dane z karty WLAN. Jeżeli zaznaczę opcje Wyłącz DNS, lub wykasuję wpisy to stracą się również wpisy dla karty WLAN i co jest oczywiste nie mam w tej sytuacji netu. Zostawiłem więc wszystko tak jak jest – nie wiem jak to ominąć

Komp 2
    Nazwa: pc2
    Grupa robocza DOM
    Adres IP: 192.168.0.2
    Maska: 255.255.255.0
    DNS:
    192.168.0.1
    HOST: pc1