logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak napisać program w C++ do symulacji migacza LED z modelami Eulera i Eberssa-Molla?

marekmichalowski 20 Kwi 2006 00:43 1188 4
REKLAMA
  • #1 2546116
    marekmichalowski
    Poziom 2  
    Jestem studentem drugiego roku Elektroniki i Telekomunikacji, jako projekt do realizacji na przedmiocie "teoria obwodów" wybrałem prosty migacz dwóch diod led (schemat--->http://members.lycos.co.uk/gadalnia/Migacz.png ).

Należało skonstruować układ, zastąpić tranzystory modelem Eberssa-Molla i kondensatory modelem Eulera, wypisać równania węzłowe i wykreślić odpowiednie przebiegi w spice'ie, z czym na szczęście z moim kolegą się uporaliśmy
    http://members.lycos.co.uk/gadalnia/105.jpg .

Teraz natomiast musimy przygotować program w C++ który ma działać w następuący sposób:

-mamy przyjąć warunki początkowe na kondensatorze =0
    -przyjmujemy t=h i co h badamy zmiany w obwodzie
    -wyznaczamy parametry charakterystyczne po każdym h
    -rozwiązujemy N-R aż do osiągnięcia zbierzności
    -po obliczeniu parametrów wprowadzamy Eulera i liczymy Newtonem-R
    -dalej wprowadzamy Eberssa-molla i znowu liczymy N-R

I tu zaczyna się problem, ponieważ nigdy wcześniej nie pisaliśmy tak złożonych i trudnych programów w C++. Wiemy że należy zacząć od procedury gaussa i że największym problemem w tym obwodzie są diody (należy zastosować linearyzacje).

Na początek prosiłbym o pomoc w znalezieniu odpowiedniej dla naszego projektu procedury gaussa. Z góry dziękuje za pomoc
  • REKLAMA
  • #2 2548380
    Frubi
    Poziom 13  
    Ocena: 5
    Raczej nikt ci nie pomoże nawet gdy będzie wiedział z powodu że to jest twoje zadanie nie forumowiczów :)
  • REKLAMA
  • #3 2548443
    marekmichalowski
    Poziom 2