Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płytka uniwersalna, pomocy!!!

gas 29 Maj 2003 16:43 8813 9
  • #1 29 Maj 2003 16:43
    gas
    Poziom 10  

Witam
    Jestem zupełynym laikiem i chciałbym się dowiedziećw jaki sposób łączy się elementy układu na płytce uniwersalnej. Proszę o wszelkie wskazówki począwszy od podsaw.
    Będe wdzięczny za wszelką pomoc dzięki.
    Paweł.

0 9
  • #2 29 Maj 2003 17:25
    Gorgoroth
    VIP Zasłużony dla elektroda

Jest wiele roznych plytek drukowanych, wszystko zalezy od tego jaka Ty masz. Laczyc mozna roznie, ja jak juz robie cos na uniwersalnej to lacze punkty cienkim przewodem w izolacji (0,5mm) ale efekt wizualny nie jest zbyt piekny :lol:

0
  • #3 29 Maj 2003 17:28
    gzresiek
    Poziom 19  

Na płytce uniewersalnej można zrobić nawet skomplikowany układ układając elementy tak, aby jak najmniej pól lutowniczych żebyś miał jak najmniej zworek i jak najmniej musiał lutować punktów ze sobą. Są różne płytki uniwersalne, należy wybrać odpowiednią w zależności do potrzeb.
    Płytki uniwersalne stosuje się też w celu przetestowania ledwo zaprojektowanego układu. Lepiej przetestować go na płytce uniwersalnej niż zaprojektować jeszcze płytkę i dowiedzieć się, że coś jeszcze trzeba zmienić.
    Niestety nie do wszystkiego nadają się płytki uniwersalne. Nie można ich stosować w technice w.cz. gdyż tam rozkład i kształt ścieżek ma wielkie znaczenie, tak samo jest z szybkimi układami cyfrowymi.

0
  • #4 29 Maj 2003 20:29
    MarviX
    Poziom 10  

Z plytek to pamietam tylko tyle ze jak koles nam opowiadal na technologii o ich produkcji to powiedzial ze polowa idzie na smieci bo pracownicy zucaja je w sciany :/ :D :D

2
  • #5 29 Maj 2003 20:53
    arnie
    Poziom 17