logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak łączyć elementy na płytce uniwersalnej? Wskazówki dla początkujących

gas 29 Maj 2003 16:43 13361 9
  • #1 231162
    gas
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam
    Jestem zupełynym laikiem i chciałbym się dowiedziećw jaki sposób łączy się elementy układu na płytce uniwersalnej. Proszę o wszelkie wskazówki począwszy od podsaw.
    Będe wdzięczny za wszelką pomoc dzięki.
    Paweł.
  • #2 231188
    Gorgoroth
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 63
    Jest wiele roznych plytek drukowanych, wszystko zalezy od tego jaka Ty masz. Laczyc mozna roznie, ja jak juz robie cos na uniwersalnej to lacze punkty cienkim przewodem w izolacji (0,5mm) ale efekt wizualny nie jest zbyt piekny :lol:
  • #3 231192
    gzresiek
    Poziom 20  
    Ocena: 29
    Na płytce uniewersalnej można zrobić nawet skomplikowany układ układając elementy tak, aby jak najmniej pól lutowniczych żebyś miał jak najmniej zworek i jak najmniej musiał lutować punktów ze sobą. Są różne płytki uniwersalne, należy wybrać odpowiednią w zależności do potrzeb.
    Płytki uniwersalne stosuje się też w celu przetestowania ledwo zaprojektowanego układu. Lepiej przetestować go na płytce uniwersalnej niż zaprojektować jeszcze płytkę i dowiedzieć się, że coś jeszcze trzeba zmienić.
    Niestety nie do wszystkiego nadają się płytki uniwersalne. Nie można ich stosować w technice w.cz. gdyż tam rozkład i kształt ścieżek ma wielkie znaczenie, tak samo jest z szybkimi układami cyfrowymi.
  • #4 231349
    MarviX
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Z plytek to pamietam tylko tyle ze jak koles nam opowiadal na technologii o ich produkcji to powiedzial ze polowa idzie na smieci bo pracownicy zucaja je w sciany :/ :D :D
  • #5 231380
    arnie
    Poziom 17  
    Ocena: 8