Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z silnikiem 1-fazowym 600W

05 Maj 2006 14:54 2436 11
  • Poziom 14  
    Witam.Jest to silnik 1 fazowy 600W 2,6A,z kondensatorem rozruchowym 8µF 450 V.Opor uzwojenia pracy 9,4 Ω (drut grubszy),uzwojenie rozruchowe 34Ω(drut cieńszy).Po podłączeniu nagrzewa sie uzwojenie i wirnik!,kondensator zakładałem nowy,i nic sie nie zmieniało.Na wirniku znajduje się krążek który bardzo hałasuje,czy on spełnia role hamulca??? czy ma wpływ na pole wirnika???dlaczego nagrzewa się uzwojenie???(wirnik nie ma zadnych oporów)Ewidentnie poleciało uzwojenie rozruchowe???
  • Poziom 38  
    Ten krążek to wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego,jeżeli hałasuje to coś się urwało i nie rozłącza,przez to się grzeje.Posprawdzaj czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
  • Poziom 14  
    ale na tym krążku nie ma żadnych styków,tak jak to bywało np. w starych silnikach od pralek typu Frania,z tąd moje pytanie,czy to spełnia role hamulca czy rozruchu????
  • Poziom 11  
    Zmierz prąd jaki pobiera silnik, jak możesz to zrób zdjęcie tego elementu na wirniku, chyba będę mógł pomóc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    krzysztof-3f Styki są w pokrywie,chyba że mówimy o różnych silnikach.Zrób zdjęcie to ułatwi sprawę wszystkim :D .
  • Poziom 30  
    Kolego Krzysztof podałeś za mało danych o tym silniku,np silnik jednofazowy od wirówki ma w ten sposób wykonany hamulec i nadaje sie tylko do pracy w pionie i to na krótki okres czasu.
  • Poziom 14  
    Dziękuje za informacje,jest to silnik od kosiarki.Kilka fotekProblem z silnikiem 1-fazowym 600WProblem z silnikiem 1-fazowym 600WProblem z silnikiem 1-fazowym 600W
    2 i 3 fotka to właśnie znajduje się na wirniku.Kiedyś mierzyłem prąd,i wychodziło ponad 5 Amper!a na tabliczce znamionowej jest 2,6 A.Po odłączeniu kondensatora nadal się grzeje,wniskuje ze padło uzwojenie pracy???
  • Moderator Elektrotechnika
    Ten krążek to hamulec,ma za zadanie zatrzymac silnik po wyłączeniu go.Masz silnik do przezwojenia(skrót).
  • Poziom 14  
    Topolski Mirosław napisał:
    Ten krążek to hamulec,ma za zadanie zatrzymac silnik po wyłączeniu go.Masz silnik do przezwojenia(skrót).
    Dzięki i pozdrawiam
  • Poziom 11  
    zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że dokładnie to zjawisko ma miejsce na uzwojeniu roboczym, aczkolwiek ze względu na większy przekrój ma one większą wytrzymałość. Proponuję usunąć całkiem uzwojenie rozruchowe i uruchomić silnik bez niego (oczywiście wprowadzając przed załączeniem wirnik w ruch obrotowy np. za pomocą tasiemki nawiniętej na oś wirnika), następnie zmierz prąd jaki płynie w uzwojeniu roboczym, powinien być mniejszy od podanego na tabliczce znamionowej, gdyż ten jest podawany dla pełnego obciążenia silnika. Aby usunąć uzwojenie rozruchowe podgrzej silnik do ok 100-110 st. C oddziel połączenia czołowe cewek obu uzwojeń przetnij z jednej strony a z drugiej wyciągnij. Jak będziesz miał gorący silnik wyciągnij od razu izolację żłobków stojana po usuniętym uzwojeniu. Powodzenia
  • Poziom 14  
    Arturo39 napisał:
    zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że dokładnie to zjawisko ma miejsce na uzwojeniu roboczym, aczkolwiek ze względu na większy przekrój ma one większą wytrzymałość. Proponuję usunąć całkiem uzwojenie rozruchowe i uruchomić silnik bez niego (oczywiście wprowadzając przed załączeniem wirnik w ruch obrotowy np. za pomocą tasiemki nawiniętej na oś wirnika), następnie zmierz prąd jaki płynie w uzwojeniu roboczym, powinien być mniejszy od podanego na tabliczce znamionowej, gdyż ten jest podawany dla pełnego obciążenia silnika. Aby usunąć uzwojenie rozruchowe podgrzej silnik do ok 100-110 st. C oddziel połączenia czołowe cewek obu uzwojeń przetnij z jednej strony a z drugiej wyciągnij. Jak będziesz miał gorący silnik wyciągnij od razu izolację żłobków stojana po usuniętym uzwojeniu. Powodzenia
    Dziekuje za odpowiedz.Oddam silniczek do przezwojenia.Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za szybką odpowiedz!