Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nakładka na tłumik

Dj Rayan 19 Maj 2006 07:01 16164 13
  • #1
    Dj Rayan
    Poziom 13  
    Witam
    Mam pytanie, czy te końcówki:
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=103271008
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=103271008
    wydają z siebie basowy pomruk?? Podobno koncówka z dyfuzorem posiada taki pomruk.
    Mi właśnie chodzi o ten efekt zmiany dźwięku. Chciałem aby końcówka dawała troszkę basu samochodowi.
    Teraz mam dylemat i nie wiem, czy wybrać zwykłą koncówkę, czy troszkę
    droższą z dyfuzorem (bo słyszałem, ze żadna kncówka nie daje basowego pomruku). Jeśli dyfuzor nic nie zmienia, to kupię zwykłą
    końcówkę.
    Planuję także zakupić gwizdek, ale najpierw końcówkę.
    Pozdrawiam
  • #2
    denzi
    Poziom 19  
    To takie placebo. Tylko Ty uslyszysz ten basik z wydechu :|
    Serio, to zmiana dżwięku jest słyszalna dopiero jak przyłożysz ucho niemal do wydechu.
    Jeśli nie chcesz tłumika "sportowego" bo:
    - jest za głośny
    - jest za drogi
    - chodzi Ci tylko o wygląd
    to możesz kupić, ja jednak polecam tłumik Ultera. Sam mam taki za 200 złoty z pojedyńczą końcówką i nie narzekam. Nie jest głośny, po tej dlugiej bądź co bądź zimie nie widać korozji.
  • #3
    DJSzmer
    Poziom 20  
    Zainstaluj FILTR STOZKOWY!!! BASIOR a i na mocy auta zyskasz! filtr jest tanszy niz koncowka! Efek fenomenalny! pytania?? zapraszam na priv (gg)
  • #4
    Dj Rayan
    Poziom 13  
    A mam jeszcze takie pytanie:
    Czy bardziej opłaca się zamontować gwizdek, czy filtr stożkowy?? Jedno i drugie w takiej samej cenie praktycznie.
    Oczywiscie na końcówka na tłumiku :)
  • #5
    momo88
    Poziom 13  
    witaj

    sama końcówka nic ci nie da - testowałem z 7 rodzaji ( nic nie dają ) - no może jak się ją wspawa zamiast starej i powiększy wcześniej ortwór wylotowy - tego nie sprawdzałem

    gwizdek w tłumik też - beznadziejny efekt ( wywaliłem po 5 minutach)

    jezeli chcesz baswy pomruk to tylko wymiana końcowego tłumika ( nie kupuj z podwójną bo wyje okrutnie :D, jak chcesz miły basowy pomruk to weź z jedną rurką - np. polskiego Ultera nie są drogie a całkiem ładnie brzmią u mnie wytrzymał praiwe 3 lata i się rozpadł ale kosztował 250żł) ja miałem średnice rury wydechowej 10cm

    jak dołożysz sobie do tego filtr stożkowy to odczujesz poprawę dynamiki auta ( nie jest to jakiś wielki przyrost mocy ale da się go odczuć) tylko przy takiej konfiguracji jest szansa że auto będzie głośniej pracowało szczególnie na wyskoich obrotach. - u mnie dodatkowo minimalnie szarpał na niskich obrotach ( bez stożka było normalnie ale nie było już tego efektu)

    nie jestem specjalistą w tej dziedzinie są to tylko moje spostrzeżenia jako użytkownika stożka i sport wydechu.

    pozdr
    momo
  • #6
    Dj Rayan
    Poziom 13  
    Jak na razie końcowy tłunik zostawie na kiedy indziej. Jak na razie interesuje mnie nakładka na tłumik i filtr stożkowy. Słyszałem, zę dzięki niemu można osiągnąć delikatny basowy efekt, lepszy niż końcówki z dyfuzorem.
  • #8
    Dj Rayan
    Poziom 13  
    samochodzik?? Lanosa 1.5 16V z gazem
  • #9
    wojtus87
    Poziom 21  
    DJSzmer napisał:
    Zainstaluj FILTR STOZKOWY!!! nisko schodzący bas a i na mocy auta zyskasz! filtr jest tanszy niz koncowka! Efek fenomenalny! pytania?? zapraszam na priv (gg)

    no nie oszukujmy sie!! przyrost rzedu 3KM nie prawie nie odczowalny, ale za to stozek troszke poprawia dzwiek silnika
  • #10
    Dj Rayan
    Poziom 13  
    Właśnie nie wiem jak to z tym filtrem jest. Nie wszystkim chodzi dobrze. Czytałem opinie na innych forach i naprawdę niewszyscy polecają. Najbardziej mnie zainteresowała wypowiedź jednego z posiadaczy Lanosa, który po załozeniu filtra, miał odczuwalny spadek mocy, a do tego na gazie bardzo szarpało i gasł. Chyba jednak zrezygnuje z filtra i kupię sobie lepszą koncówkę z dyfuzorem. Jak mi pujdzie 3 tłumik, to dopiero zmienie na jakiegoś Ultera, zeby nie był za głosny :)
  • #11
    wojtus87
    Poziom 21  
    filtr stozkowy daje przyrosty tylko w tedy gdy go dobrze zalozymy (odpowiednia dlugosc rury pomiedzy stozkiem a kolektorem) i ma dostep do swierzego i zimniego powietrza.
  • #12
    carinus
    Poziom 16  
    Nieumiejętne zalozenie stozka zmieni charakterystyke przebiegu momentu obrotowego silnika i nawet spadek mocy.Ten lepszy efekt akustyczny to moze byc tylko dzwiek wywołany brakiem tlumika szmerow ssania i nie ma nic wspolnego z basowym brzmieniem wydechu,bo nie ma nic wspolnego z ukladem wydechowym.Niestety nie ma mozliwosci zmiany brzmienia bez ingerencji w sam wydech.
  • #13
    senso
    Poziom 20  
    Z filtrem jest tak,jak chcesz poczuc zmiany na plus to tylko jacky,dragon i inne firmowe >100-150PLN cały shit z allegro do 100pln popsuje dynamike auta.Po drugie w zalezności od rodzaju instalacji gazowej stozek moze gasic ci silnik,jesli masz prosta z wtryskiem na kolektor ssacy to dolot pozbawiony zwezki moze zdmuchiwac ci plomien tak mial qmpel w bravo hgt i ciagle problemy z kompem i check engine.Nie wolno ci zakladac stozka tuz przy przeplywce bo zmieniasz objetosc,dlugosc ukladu dolotowego i lipa,powstaja rezonanse i silnik traci na KM i Nm.Jesli wierzysz w genialne reklamy typu stozek i +10-17% wzrostu mocy to twoja sprawa,ale szkoda kasy,sam stozek daje max 2-5KM na ~100KM silniku przy zestrojeniu dolotu i faktrycznie zmieni odglos silnika.Stozek musi byc daleko od silnika zeby chleptal zimne powietrze a nie te ogrzane przez blok silnika pod maska.Na cywilnym motorze >150KM cały dolot daje 7% wzrostu mocy.Jesli ktos mysli ze zalozy stozek na przeplywke i poczuje kopa znaczy to ze ma takie pojecie o tuningu silnika jak blondynka o trygonometrii:). pozdro
    poszukaj duzo bylo na temat stozkow,puntoI i punto II.
  • #14
    carinus
    Poziom 16  
    Dlatego nalezy rozgraniczyc podnoszenie mocy od podnoszenia walorow akustycznych brzmienia silnika.