Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klimatyzacja BMW 318

02 Cze 2006 01:55 3725 13
  • Poziom 10  
    Witam, posiadam BMW 318 1,8 1992r. a mój problem wygląda następująco: klimatyzacja wyłącza się co pewien czas tzn. chodzi czasami 15 minut czasami dłużej, wyłącza sie i włącza jak ma chęć:), auto posiada automatyczną klimatyzację, tzn. sterowanie pokrętłami z temperaturą dla pasażera i kierowcy z osobna, wtajemniczeni pewnie wiedzą o co chodzi (słaby ze mnie tłumacz) dodam ze klima była napełniana i z tego co mówili w serwisie stan gazu jest ok, może ktoś miał taki przypadek lub wiedze w tym temacie proszę o opinie, wszystkie informacje mile widziane. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    Znaczy sie wylacza i juz nie chlodzi?Bo ze sprezarka wylacza sie i wlacza co jakis czas to normalne, tyleze musi wiac zimnym z nawiewu non stop.
  • Poziom 20  
    Zbyt mała ilość czynnika chłodzącego.Trzeba go uzupełnić.Gaz się chłodzi i wtedy zmniejsza się jego objętość.Czujnik ciśnienia nie dopuszcza do uszkodzenia sprężarki.Rozpręży się i ciśnienie wzrasta na tyle że pozwala załączyć ją ponownie.
    Ewentualnie uszkodzony przewód,sprzęgło sprężarki(raz dostaje napięcie lub nie).Jeśli jednak dzieje się to w mniej więcej równych odstępach
    czasu ,to skłaniałbym się do pierwszej opcji.
  • Poziom 10  
    mateo027 i _robert_

    wygląda to tak, po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów działa wszystko jak należy, problem zaczyna się później jak auto się rozgrzeje (przynajmniej tak mi się wydaje) i nadmuch zimnego powietrza się wyłącza, po jakimś czasie ponownie wraca wszystko do normy itd.
    a jeśli chodzi o ilość czynnika to raczej jest wporządku, dwa razy serwis dobijał bo myślał podobnie jak Ty, ale to nie to
  • Poziom 20  
    Spróbowałbym sprawdzić gdzie indziej.Jeśli czynnika jest tyle,ile przewiduje instrukcja ,to pozostaje sprawdzenie czujnika temperatury (zewnętrznej i wewnętrznej) ,panelu sterowania(zimne luty)jeśli to nie pomoże pozostaje sprężarka.
  • Poziom 10  
    jeśli chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej to on jest skopany lub umiejcowiony w złym miejscu bo po rozgrzaniu się auta pokazuje o wiele wyższą temperaturę niż jest w rzeczywistości, poprawnie działa chwile po włączeniu zapłonu - (czy czujnik temperatury zewnętrznej ma wpływ na działanie klimy?) zostaje jeszcze czujnik wewnątrz samochodu i też nie wiem czy on jest sprawny w 100% w każdym razie zmiana temperatury regulatorem na pulpicie działa, do momentu samoczynnego wyłączenia sie klimy

    _robert_ czy wiesz może gdzie znajduje sie czujnik temperatury zewnętrznej? przydało by się go sprawdzić:D
  • Poziom 20  
    Czujnik zewnętrzny musi być z przodu w oklicy grila,halogenów.Dokładnie w tym modelu nie wiem gdzie
    jest trzeba poszukać.Wewnętrzny po obydwu stronach nad stopami kierowcy i pasażera.
    Czujnik zewnętrzny ma znaczenie przy automatycznej klimie...
    Raczej tam bym szukał.
    Pozostaje jeszcze diagnostyka przy pomocy np.KTS
    lub samodiagnozy,nie pytaj jednak jak ją wywołać...
    Trzeba by poszperać w necie o ile wogóle można...
  • Poziom 10  
    Mam jeszcze jeden czujnik wmontowany w konsole sterowania klimą z małym wiatrakiem, który zaciąga powietrze do komory tam gdzie on jest, nie wiesz czasem jakie on ma zadanie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Nie bardzo widzę ten czujnik o którym piszesz,ale wygląda na temp.wewnętrznej.
    Zgadzam się z elektrit co do wielkiej usterkowości tych paneli sterowania.
    Proponuję rozebrać i sprawdzić, a jakiś zimny lut na połączeniu wtyczki z
    panelem napewno się znajdzie...
  • Poziom 10  
    załączam zdjęcie wnętrza samochodu, żeby temat był bardziej czytelny
    elektrit - jeśli chodzi o panel, to nic mi w nim nie gaśnie, jedyny problem to że źle wskazuje temperaturę zewnętrzną, przypominam że nie jest to klimatronik
    _robert_ czujnik (tzn. wlot powietrza w którym jest owiewany czujnik) o którym pisałem znajduje się miedzy małym pokrętłem od temperatury pasażera a dużym od regulacji nawiewu w dolnej części, tyle tylko ze w aucie nie mam zegara pokazującego teperaturę wewnętrzną, wiec to jest jakieś sterowanie klimą, wyświetlana jest tylko temperatura zewnętrzna
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    To z pewnoscią czujnik wewnętrzny.
    Trzeba się dostać do obydwu i sprawdzić .Czujniki są niezbyt dokładne i powinno wystarczyć odłączenie i zwarcie dwóch przewodów czujników(np.rozwarty -40 a zwarty +40)jeśli któryś jest uszkodzony po takim zabiegu klima powinna zadziałać bez wyłanczania.
    Polecałbym omomierz aby sprawdzić zmiany przy różnej temeraturze.
    Przypomniała mi się jeszcze jedna sytuacja podobna
    do twojej.
    Auto miało usterkę okresową w silniku (czujnik prędkości jazdy)gdy usterki nie było sterownik silnika pozwalał załączyć klimę w chwilę po jej wystąpieniu sterownik silnika przechodzi w stan awaryjny i ją wyłancza i tak w kółko ...
  • Poziom 10  
    myślę ze już po niedzieli zacznę od sprawdzenia tych czujników i ponownego sprawdzenia stanu czynnika, ale tym razem w innym serwisie
    dziekuje za info i pozdrawiam