Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 Problem z wyłączającym się nawiewem powietrza

_ralfi_ 27 Lip 2006 20:18 3992 4
  • #1 27 Lip 2006 20:18
    _ralfi_
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam problem z wyłączającym się nadmuchem powietrza w BMW E36 318i 1996r. Samochód wyposażony jest w automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Problem polega na tym, że co jakiś czas wyłącza się nadmuch powietrza. Wyświetlacz dalej świeci, wszystko wyświetla jak należy, a dmuchawa przestaje pracować. Jeżeli ktoś zna rozwiązanie problemu proszę o jakiekolwiek wskazówki. Serdecznie pozdrawiam.
    _ralfi_

    0 4
  • #2 29 Lip 2006 20:32
    lemi
    Poziom 10  

    Problemem może być uszkodzony regulator obrotów dmuchawy. Jest to elektroniczny moduł z aluminiowym radiatorem i 5-cio pinową wtyczką umieszczony w obudowie nagrzewnicy od stronie kierowcy.

    0
  • #3 11 Paź 2006 22:24
    obscik
    Poziom 11  

    mam pytanie, bo mam podobny problem i nie jest to wina szczotek silnika bo chodzi po podaniu pezpośredniego zasilania, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego regulatora?

    0
  • #4 15 Paź 2006 23:08
    obscik
    Poziom 11  

    Przypadkowo udało mi się pobudzić dmuchawę do życia. Jak wiadomo wiatrak jest sterowany regulatorem obrotów, który mieści się w obudowie nagrzewnicy. Radiator regulatora ma u mnie + na obudowie, ( nie wiem czy to normalne, ale jest odizolowany ponieważ obudowa nagrzewnicy jest plastikowa ). Chcąc sprawdzić jaki jest prąd na radiatorze podłączyłem w obwód żarówkę 21W no i wiatrak zaczął chodzić. Jak na razie działa już 24h, w razie ponownej blokady sterownika, mam wyciągnięty kabelek podłączony do radiatora w przypadku potrzeby kolejnego wzbudzenia sterownika. ))) Może to pomoże i w tym przypadku.

    0
  • #5 17 Mar 2009 18:49
    luk311
    Poziom 13  

    W którym dokładnie miejscu znajduje się ten regulator, czy dostęp do niego jest ze środka samochodu?
    Mam taki objaw że wentylator pracuje normalnie a czasami wchodzi na wysokie obroty a na wyświetlaczu od climatronika pokazuje, że powinien chodzić wolniej.
    Przy odłączonej wtyczce od sterownika climatronika chodzi z jakąś średnią prędkością i również czasami wskakuje na wysokie obroty.
    Proszę o rady, szczególnie jeśli chodzi o umiejscowienie regulatora w E36.
    Pozdrawiam.
    Już znalazłem , przyczyna: zimny lut w regulatorze "jeżu"

    1