logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Gorenje WA1402 - Silnik nie działa, cieknie woda, wywala bezpiecznik - co sprawdzić?

pluto 05 Cze 2006 10:13 4315 9
  • #1 2699090
    pluto
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam wszystkich, pralki robię sporadycznie, więc nie mam zbyt dużego doświadczenia. Mam problem z pralką jak w temacie. Dostałem taki sprzęt od znajomego jesienią zeszłego roku. Usterka - cieknie woda i czasem wywala bezpiecznik. Pralka postał pół roku i wczoraj spróbowałem ją uruchomić - elektrozawór i pompa działają, silnik ani drgnął. Po rozebraniu okazało się, że poleciało uszczelnienie łożyska, a łozysko bębna "przymarzło". Ściągnąłem pasek klinowy, niestety silnik w dalszym ciągu nie kręci (pralka ma program "wirowanie", który pownien wystartować silnik od razu). W pralce jest płytka z elektroniką - jak domniemuje przez triaka steruje pracą silnika. Czy ktoś ma pomysł na sprawdzenie usterki? Na razie poszukuję schematu do tej praleczki.

pozdrawiam

PLUTO
  • #2 2699298
    PS 663S BIO
    Poziom 31  
    Ocena: 189
    Szczotki :!: Od tego się zawsze zaczyna :!: Jak w porzo to podłącz silnik bezpośrednio i zobacz czy ruszy. Jak tak to programator i elektronika :?
  • #3 2699561
    pluto
    Poziom 11  
    Dzięki za sugestie- sprawdzę, cały problem w tym, że pralka stoi sobie 50 km od miejsca w którym pracuję i raczej mało mam, kruca bomba, czasu na dłuższe posiedzenia przy niej. Czyli krok pierwszy- sprawdzam szczotki, potem silnik na krótko (do sieci, czy przez autotransformator?). Czy jest możliwość żeby były tam dodatkowe zabezpieczenia, n.p. termiczne? Jeżeli Silnik będzie OK- rozumiem, że sprawdzam sterowanie z płytki i eliminuję uszkodzenie triaka - nie mam schematu, a zaglądałem tam na szybko i chyba on steruje pracą silnika (tak się domyślam)?