logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Schemat modyfikatora świateł 12V 50W do losowego zapalania żarówek

przemek16 11 Cze 2006 19:24 1486 11
REKLAMA
  • #1 2720132
    przemek16
    Poziom 15  
    Ocena: 8
    Witam potrzebuję schematu modyfikatora świateł, który by losowo zapalał 1 z 4 żarówek. Żarówki to 12V 50W samochodowe. Chciałbym go zbudować jak najmniejszym nakładem kosztów. Szukałem w internecie, ale nie znalazłem nic interesującego. Wierzę, że wy podsuniecie mi jakiś dobry pomysł.

Z góry dzieki
  • REKLAMA
  • #2 2729556
    kfh13
    Poziom 14  
    Ocena: 4
    http://edw.com.pl/pdf/K06/30_01b.pdf

Tu masz kostke 6 pozycyjną. Zamiast przycisku chwilowego dajesz na stałe kabel. Pozbywasz sie 2 dodatkowych diod (zwarcie) i zamieniasz tranzystory na ZNACZNIE MOCNIEJSZE (lub nawet na triaki). Ja niestety jestem początkujący i nie podam Ci oznaczeń, ale napewno Pan w elektronicznym Ci doradzi !!! Dodatkowe 2 kanały (jeśli wcześniej nie zwarłeś) do możesz se ledy 3W zainstalować i wsadzić gdzieś w aucie (warto wydać na tego leda 30 zł). Powodzenia !!!
  • REKLAMA
  • #3 2729563
    przemek16
    Poziom 15  
    Ale ja nie chce stosować tych żarówek w samochodzie tylko w domu z kolorowymi filtrami. Na takie domowe imprezy.
  • REKLAMA
  • #4 2729687
    kfh13
    Poziom 14  
    Ocena: 4
    Wiesz jak zobaczyłem 12V to odrazu pomyślałem auto i tuning. Pardom.

Więc bedziesz musiał jeszcze zaopatrzyć sie w zasilacz !!! Mam nadzieje że wiesz jak sie je robi !!! Możesz też użyć zasiłki z kompa...tam też jest linia 12V (żółty kabel) ale sprawdz najpierw czy ma te 50W na tej lini (tabliczka znamioniowa).
  • #5 2730134
    przemek16
    Poziom 15